برترینهای کسب و کارعمومی

ویترین فروشگاه خود را جذاب تر نمایش دهیم

بهترین فروشنده برای مغازه، یک ویترین جذاب است

اجرای یک ویترین جذاب با کاشی لوکس و تزئینی می تواند مشتری را به سمت خود جلب کند، یک کالای کم‌فروش را تبلیغ کند ، یک حراج را اعلام کند یا محصولات جدید را برجسته کند. اگر نمای فروشگاه شما به اندازه کافی خوش شانس است که یک یا چند ویترین داشته باشد، شما باید یکی از موثرترین (و کم هزینه ترین) روش تبلیغات را در اختیار خود داشته باشید.

اگر ویترین مغازه‌تان کوچک است:

برخی از فروشگاه‌ها که در یک مرکز تجاری یا ساختمان دیگر واقع شده اند ممکن است فاقد ویترین باشند، اما ناامید نشوید. مکان‌های زیادی در سراسر فروشگاه برای ساخت نمایشگرهای زیبا وجود دارد.  ابتدا در آستانه و ورودی فروشگاه خود بایستید. به طور معمول ، شما مستقیم وارد فروشگاهتان می‌شوید و توجهی نمی‌کنید.

اینبار خودتان را به جای مشتری بگذارید و به داخل فروشگاه نگاه کنید. چه میبینید؟ چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟ ممکن است یک ویترین یا قفسه زیبا ببینید و یا یک سطل  زباله یا قفسه های خالی و یا نامرتب. نگاهی به جریان ورود و خروج فروشگاه خود بیندازید.

آیا مناطقی وجود دارد که یک نقطه کانونی در دید مشتریان باشد؟

.در شهر شما ممکن است افراد یا شرکتهای طراحی وجود داشته باشند که بتوانید برای دیزاین ویترین و طراحی نمای مغازه خود استخدام کنید، اما اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید ، نکات زیر به شما در ایجاد یک ویترین جذاب کمک می کند.

ابزار لازم برای طراحی و ساخت دکور فروشگاه

قبل از طراحی یک ویترین، ابزارهای لازم را تهیه کنید. استفاده این ابزارها در کنار هم به صرفه جویی در زمان کمک می‌کند:

  • قیچی، منگنه، چسب نواری دوطرفه و پین
  • چوب چسب داغ و تفنگ چسب
  • نخ نامرئی ماهیگیری
  • مونوفیلامنت
  • تایل طلایی و استیل
  • متر
  • تیغ و کاتر
  • جعبه ابزار با چکش، میخ، پیچ گوشتی و پیچ
  • دفترچه یادداشت، مداد و نشانگر.
  • پاک کننده‌های شیشه ای / حوله‌های کاغذی

عناصر بصری موثر در فروش بیشتر

برای نقشه و طرح ویترین وقت بگذارید. آنچه را که می‌خواهید به دست آورید در نظر بگیرید، بودجه تعیین کنید و یک تم اصلی انتخاب کنید. حتی ممکن است بخواهید نمای ویترین خود را روی کاغذ بکشید. جعبه ابزار مورد نیاز، کالا و هر نوع پیشنهاد را جمع کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه مواد و محل‌ها (میزها ، پنجره ها ، قفسه ها) تمیز هستند. یک روز خلوت در نطر بگیرید یا کار را بعد از ساعات کاری شروع کنید.

نکاتی که باید در نظر بگیرید:

تعادل : نامتقارن به جای متقارن، تعادل بهتری به ویترین می‌دهد.

اندازه اشیاء: ابتدا بزرگترین شیء را روی ویترین قرار دهید.

رنگ: انتخاب رنگ مناسب به تنظیم خلق و خو و احساسات کمک می کند.

نقطه کانونی: نقطه ای که محصول و قفسه‌ها با تابلو مغازه و پس زمینه ویترین باید به یک تعامل برسند جمع می شوند.

نورپردازی: در صورت امکان باید نورپردازی کانونی روی مهم ترین قسمت ویترین باشد.

: حروف برجسته و جنسی که دارند یا نوری که ایجاد میکنند اگر درست انتخاب شوند می توانند جذابیت ویترین را چندین برابر کنند. در این مورد می‌توانید از کمک بگیرید.

سادگی: گاهی کمترین وسیله‌ها باز هم زیاد به نطر می‌رسند. بنابراین باید بدانید چه موقع متوقف شوید و موارد زیادی را اضافه نکنید.

پس از پایان کار ، یک تابلو مناسب اضافه کنید. از ویترین عکس بگیرید و سابقه فروش محصول را در طول نمایش آن ویترین ثبت کنید. اطلاعات خود را ذخیره کنید. با ثبت موفقیت در مورد آن ، می توانید سال آینده مشابه آن ویترین را دوباره ایجاد کنید ، یا اگر طرح ویترین تاثیر خوبی روی فروش نداشت ، می توانید مطمئن شوید که در آینده اشتباهات مشابه را تکرار نمی کنید.

شما می توانید کارمندان خود را درگیر کنید. آنها ممکن است ایده های خوبی داشته باشند. طراح ویترین را به واحد بازاریابی و تبلیغات خود متصل کنید. برای تنظیم روحیه از غرفه ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید ماسه و صدف را با فلیپ فلاپ روی میز بگذارید. یا در طول پاییز ، یک سبد برگ و سیب را با چکمه های پیاده روی قرار دهید.

با استفاده از این ترفندها ، ما به چندین حس مشتری وصل می شویم ، نه فقط به چشم. شن و ماسه و سیب باعث شد تا مشتریان خود را در ساحل یا پیاده روی در حال عکس گرفتن تصور کنند. این ارتباط با احساس مشتریان باعث افزایش فروش ما شد ، در حالیکه راهکارهای ارزان و ساده ای هم بودند.

مانند هر جنبه دیگر خرده فروشی ، ایجاد یک دکور جذاب کمی مهارت و آزمایش و خطا زیادی را می طلبد. با تغییر فروشگاه شما ، فرصت های شما برای نمایش بصری نیز وجود خواهد داشت. همچنان روی طراحی چشم نواز و روش های خلاقانه و سودآور خود از طریق تاثیر فضاها کار کنید. نکته آخر این است که یک  ویترین گویا و جداب، ارزانترین کارمند روی کره زمین است. اگر درست انجام دهید ، می تواند کالا را برای شما بفروشد

نورپردازی ویترین فروشگاه ها

در دنیای امروز، در شاخه علمی فروش در هر صنعت و صنفی ویترین فروشگاه به ابزاری قدرتمند برای نمایش محصولات و جلب توجه مشتریان تبدیل شده است. بر اساس آمار و به لحاظ فنی و هنری نورپردازی ویترین فروشگاه، یکی از قدرتمند ترین ابزارهای تبلیغاتی در جهت موفقیت برای جلب مشتری و تشویق برای ورود به فروشگاه می باشد. ویترین ها در حال حاضر نه فقط برای نمایش محصولات، بلکه گاهی برای اطلاع رسانی اخبار فروشگاه و در بعضی موارد به عنوان تابلو تبلیغاتی مجموعه کاربرد دارند. به صورت کلی روشنایی تجاری نقشی استراتژیک در تجارت ایفا می کند که به جرات می توان گفت مهمترین بخش این روشنایی، نورپردازی ویترین فروشگاه می باشد.

اولین تماس مخاطبین در اکثر مواقع از طریق بینایی اتفاق می افتد. همانند بسیاری از زمینه های زندگی ، برداشت اول بسیار مهم است. از این رو ، خوب می تواند هم طراحی و هم فضای ویترین ها را بهبود بخشد. نور بر روحیه انسان تاثیرگذار است، بنابراین روشنایی ویترین باید بتواند احساسات را تحریک کند. کوکوشنل طراح معروف فرانسوی می گوید: هرگز فرصتی دوباره برای ایجاد تاثیر اولیه نخواهید داشت، پیرو این گفتاربا نورپردازی اصولی ویترین فروشگاه، در آغاز ورود و با تکیه بر غافلگیری بصری به عنوان یکی از عناصر اصلی حس بینایی، جعبه شیشه ای را به نمونه ای متفاوت تبدیل کرده تا در خاطره ها بماند.

اصول اولیه نورپردازی ویترین

در برخورد اول به نظر می رسد طراحی نورپردازی ویترین فروشگاه کار ساده ای باشد، اما این فضای شیشه ای ساده هم مانند سایر بخش ها دارای اصولی علمی است که طراحان نورپردازی باید این قوانین را سر لوحه روند طراحی خود قراردهند. مقدماتی ترین اقدامی که طراحان برای روند نورپردازی ویترین فروشگاه باید انجام دهند، تهیه چک لیست طراحی است، یعنی لیستی از مواردی که باید یا نباید در طراحی خود استفاده کنند. پر واضح است پارامترهایی که در نورپردازی فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند، لزوما در همه پروژه های مشابه درست نیستند. یعنی ممکن است مثلا تکنیکی در نورپردازی یک ویترین مورد استفاده قرار گیرد که در ویترین های دیگر کارایی نداشته باشد. طراحی روشنایی ویترین فروشگاه ها دارای 4 اصل اساسی است که باید بررسی شوند:

  • موقعیت قرار گیری ویترین
  • ابعاد ویترین
  • نوع محصولات مورد نمایش در ویترین
  • توجه به اصول روانشناسی، مبانی و تبلیغات

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا