برترینهای کسب و کارعمومی

ریشه زایی هوایی انگور چیست؟

 بالایی را برای رشد شاخه و قلمه انتخابی شما دارد؛ لازم به ذکر است در روش قلمه زدن برای ریشه زدن نهال انگور باید نکات مهم و اصولی که ممکن است زمانبر نیز باشد را رعایت نمود اما این روش گفته شده این مدت زمان را تا حدی کاهش می‌دهد. در روش ریشه زایی هوایی شاخه از رشد بهتر و ریشه متراکم‌تری برخوردار است.

برای این کار لازم است ابتدا اطلاعاتی را در زمینه این که چه شاخه‌ای مناسب این کار است را افزایش دهید چرا که شاخه انتخابی نهال انگور برای ریشه زایی هوایی باید نسبتا جوان باشد و ضخامت آن به حدی باشد که بتوانید بر روی شیار و خطی را با استفاده از چاقوی تیز ایجاد کنید چرا که این شیار در اصل همان نقطه‌ای است که باید ریشه زدن نهال از همان قسمت شروع به رشد کند که در ادامه این موضوع را واضح‌تر خواهیم گفت.

روش انجام ریشه زایی هوایی نهال انگور

بهتر است بدانید این روش ریشه زایی نهال انگور کاربرد نداشته بلکه بسیاری از باغداران آن را برای دیگر درختان و گیاهان استفاده می‌کنند اما در این مقاله قصد داریم شما را با روش انجام ریشه زایی نهال انگور آشنا سازیم.

  • برای این کار ابتدا باید شاخه مناسب و جوانی را از نهال انگور انتخاب کنیم سپس روی قسمتی از آن شیاری را ایجاد می‌کنیم تا راهی برای ریشه زدن داشته باشد.
    • . در مرحله دوم لازم است این نقطه ایجاد شده را مرطوب نگاه داریم به این شکل که با استفاده از یک خزه، اسفنج کوچک و کمی خاک اره مرطوب به دور آن قرار می‌دهیم.
    • . بعد از انجام این مراحل لازم است ترکیب موادی که به دور شیار ایجاد شده شاخه چسبیده است را با استفاده از فویل و یا پلاستیک شفاف آن را به خوبی بپیچیم تا بعد از گذشت چند روز شروع به ریشه دادن کند این روش نوین امروزه باعث شده تا بر تعداد نهال انگور در ایران افزوده شود و فروش نهال انگور را تا حدی افزایش دهد.

وسایل و مواد مورد استفاده برای انجام ریشه زایی هوایی

  • چاقو تیز و پاکیزه
  • پودر ریشه زا
  • سلفون و یا فویل
  • مقداری خزه و اسفنج مرطوب

همانطور که اغلب شما می‌دانید استفاده از یک چاقو تیز می‌تواند از اسیب رسیدن به بافت و سلول داخلی شاخه جلوگیری کند و عمل ریشه زایی را با موفقیت بهتری به انجام برساند از طرفی تمیزی این ابزار از رشد و نفوذ باکتری در این نقاط بسیار پیشگیری می‌کند لازم به ذکر است حتما نقطه‌ای را که با چاقو بر روش شاخه شیار ایجاد کرده‌اید کمی با پودر مخصوص ریشه‌زا آغشته کنید تا شاخه نهال انگور انرژی بهتری را برای ریشه زدن داشته باشد.

بعد از به اتمام رساندن مراحل گفته شده در بالا لازم است نکاتی را که درباره قرار دادن اسفنج و سلفون بازگو کردیم مطالعه کنید تا بتوانید این کار را با موفقیت بیشتری به انجام برسانید.

 حال شاید در این قسمت برایتان این سوال ایجاد شود که وجود خزه و اسفنج چه تاثیری بر روی ریشه زایی هوایی دارد؟ در پاسخ باید بدانید خزه به دلیل مرطوب بودن و اسفنج به دلیل نگه داشتن طولانی مدت رطوبت می‌تواند این امر ریشه زایی در گیاهان و شاخه درختان را به خوبی بالا ببرد.

برای حفظ رطوبت ریشه زایی هوایی داخل پلاستیک چه باید کرد؟

سوال خیلی از شما باغداران در این خصوص است که گاهی اوقات بر اثر گرما و واکنش‌های دیگر این رطوبت داخل فویل و سلوفن پیچیده شده از بین می‌رود و گیاه دچار خشکی می‌شود و برای این که این رطوبت را تمدید کرد و از تبخیر شدن جلوگیری کرد چه کاری باید انجام داد؟

در ابتدا باید بدانید که اگر شما آن پلاستیک و سلفون را به خوبی به دور شاخه مورد نظر پیچیده باشید این تبخیر و خشکی به هیچ عنوان بوجود نمی‌آید و رطوبت داخل این فضا تا چندین ماه به خوبی باقی می‌ماند حال اگر با مشکل خشک شدن و تبخیر رطوبت در مواردی روبه‌رو شدید بهتر است با استفاده از یک سورنگ سوزن دار مقداری آب را به داخل آن منتقل کنید تا این عمل ریشه زدن به خوبی و با موفقیت انجام بگیرد حتما دقت داشته باشید که سوراخ‌های ایجاد شده با سورنگ را باز مجدد با مقداری سلفون بپیچید تا هوا و گرما به داخل آن نفوذ پیدا نکند و از تبخیر آن به خوبی جلوگیری شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با توجه به موضوعاتی که گفته شد دریافتیم روش نوین دیگری همچون ریشه زایی هوایی برای پروش و رشد بهتر نهال انگور وجود دارد تا افراد بتوانند بازار خرید نهال انگور را در سطح کشور به خوبی افزایش دهند لذا هر چه به تعداد این درختان افزوده شود باعث می‌شود تا قیمت نهال انکور به صورت یکسانی قرار بگیرد و دچار نوسنات نشود به همین منظور اگر قصد سفارش این نهال تکثیر پذیر را دارید بهتر است با مرکز و سایت فروش برتر نهال ارتباط حاصل کنید تا شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا