عمومیبرترینهای کسب و کار

موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا چیست و نکات خرید موتور پمپ­ها؟

آیا تا به حال به این فکر کرده­اید که ارتفاع چگونه می­تواند بر پمپ آب تأثیر بگذارد؟ در این مقاله می­خواهیم به این پرسش مهم پاسخ دهیم که، موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا چیست و نکات خرید موتور پمپ­ آب کشاورزی شامل چه موارد می­شود؟ با ما همراه باشید.

تاثیر ارتفاع بر پمپ آب

ارتفاع می­تواند عملکرد پمپ آب را بسیار بیشتر از آنچه تصور می­کنید تحت تاثیر قرار دهد. خواه افزایش سوخت مورد نیاز برای کارکرد پمپ در ارتفاع زیاد، کاهش یا حتی افزایش راندمان پمپ یا ایجاد مشکلات دیگری در پمپ آب.

کارکرد پمپ در ارتفاع بالاتر بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بیایید در مورد چگونگی تأثیر ارتفاع بالاتر بر پمپ صحبت کنیم. هر چه ارتفاع در یک مکان معین بیشتر باشد، فشار کمتر خواهد بود. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که هرچه بالاتر می‌روید، اکسیژن رقیق می‌شود و چگالی آن کمتر می‌شود. اکسیژن یک گاز است، به این معنی که با افزایش ارتفاع، تراکم اکسیژن کاهش می­یابد. در اصل، این بدان معنی است که هر چه بالاتر بروید هوای کمتری وجود دارد.

اگر ارتفاع را کاهش دهید برعکس است. هرچه به سمت پایین تر بروید، اکسیژن متراکم­تر و هوا بیشتر می­شود. از آنجایی که این به پمپاژ آب مربوط می­شود، این نازک شدن یا افزایش چگالی هوا بر فشار پمپ تأثیر می­گذارد. همانطور که گفتیم هر چه ارتفاع بالاتر باشد، هوا رقیق­تر است. رقیق شدن هوا همچنین به این معنی است که هر چه بالاتر می­روید فشار کمتری وجود دارد و هر چه پایین تر بروید فشار بیشتر می­شود. افت فشار بزرگترین قسمتی است که بر پمپ آب تأثیر می گذارد و به آن فشار اتمسفر می­گویند.

هرچه فشار اتمسفر کمتر باشد، انجام وظیفه پمپ برای پمپ دشوارتر خواهد بود، یعنی پمپاژ آب یا مایعات دیگر از یک مکان به مکان دیگر.

 موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا چیست و نکات خرید موتور پمپ­ها؟

موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا به آن دسته از دستگاه­های اطلاق می­شود که به طور اختصاصی برای مکان ­های مرتفع مورد استفاده قرار می­گیرند. یکی بخش های مهم ارتفاع بالاتر و اثرات آن بر پمپ آب، سوخت موتور است. یک موتور گازی یا دیزلی در ارتفاع بالاتر سوخت بیشتری می­سوزاند زیرا اکسیژن در حال نازک شدن/کاهش تراکم است. موتورهای گازی و دیزلی به محتویات خاصی از اکسیژن متکی هستند، و هر چه بالاتر بروید، این محتویات اکسیژن کمتر است، اساساً به این معنی است که موتور برای عملکرد باید سخت‌تر کار کند و در نتیجه سوخت بیشتری می‌سوزاند. همچنین به این معنی است که دور موتور (دور در دقیقه) کند می­شود، که همچنین هر چه بالاتر می روید GPM (گالن در دقیقه) و کل هد را کاهش می دهد.

بنابراین، موتور پمپ­های معمولی قادر به تحمل فشار کاری سنگین در ارتفاع های زیاد نیستند و افراد حتما باید از دستگاه­خاصی که به این منظور طراحی شده­اند، بهره ببرند.

مزایای مهم خرید موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا

یک راه حل بسیار آسان برای مشکل پمپاژ آب در ارتفاع­های زیاد، خرید یک موتور پمپ الکتریکی است. این مسئله به بهبود سریع دو چیز کمک می­کند: یکی حذف سوخت اضافی که در یک موتور گازی یا دیزلی در ارتفاع بالاتر می­سوزانید. یک موتور الکتریکی به معنای واقعی، دستگاه بدون هزینه سوخت است، و بسته به اندازه، هزینه کارکرد آن بسیار کمتر است. دومین چیزی که یک موتور الکتریکی بهبود می‌بخشد، GPM و سر پمپ آب در مقایسه با پمپ با موتور است.

از آنجایی که یک موتور الکتریکی تحت تأثیر ارتفاع یا فشار اتمسفر قرار نمی­گیرد (اگرچه هد پمپ تحت تأثیر قرار می­گیرد)، می تواند با ظرفیت کامل کار کند و GPM و هد را در 100٪ نگه دارد، چیزی که هر صاحب پمپ می­خواهد. نکته دیگری که باید در نظر داشت اندازه و قدرت خود پمپ آب است. پمپی که ممکن است در سطح دریا یا کمی بالاتر از آن به خوبی کار کند، ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد که بتواند نیازهای پمپاژ شما را در ارتفاع بالاتر مثلاً 6000 فوتی برآورده کند. همیشه قبل از خرید پمپ آب از ارتفاعی که قصد استفاده از آن را دارید آگاه باشید، زیرا ممکن است ارتفاع خاص شما به پمپ قوی­تری نیاز داشته باشد.

نکات خرید موتور پمپ آب

استفاده از پمپ آب در ارتفاع بالاتر می­تواند منجر به عوارض و کاهش راندمان شود، به خصوص در پمپ­هایی که از موتور گازی یا دیزلی استفاده می­کنند. با این حال، راه‌حل‌هایی برای این مشکل وجود دارد: خرید موتور پمپ­های آب ارتفاع بالا  که مختص این کار هستند. فهرستی از 5 نکته کلیدی که باید هنگام خرید بهترین پمپ­ها، در نظر داشته باشید، در اینجا گردآوری شده است.

به مشخصات موتور پمپ توجه داشته باشید.

قبل از خرید پمپ باید ترکیب شیمیایی سیال و قوام آن را در نظر داشت. تعداد گالن­های انتقال یافته در دقیقه را بدانید. ویسکوزیته سیالی که باید پمپاژ شود را در نظر داشته باشید زیرا تعیین کننده استحکام پمپ است. هر چه ویسکوزیته سیال بیشتر باشد، استحکام مورد نیاز دستگاه پمپاژ بیشتر است.

مشخصات فشار و دما را مشخص نمایید

دانستن شرایط فشار پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بر میزان قدرت مکش پمپ تاثیر مستقیم بر جای می­گذارد.

تعداد پمپ­های مورد نیاز را محاسبه کنید

برخی از پروژه های مقیاس بزرگ به بیش از یک پمپ برای اطمینان از عملکرد روان نیاز دارند. مهم است که از قبل نیاز خود را تجزیه و تحلیل کنید و سپس پول خود را در بیش از یک پمپ سرمایه گذاری نمایید.

 منبع تغذیه مناسب را انتخاب کنید

اگر آب در یک مخزن بالای سر، در ارتفاع بالاتر قرار گیرد، نیازی به هیچ منبع انرژی نیست زیرا جریان گرانش می­تواند آب را به سمت پایین تخلیه کند. پمپ­ها را می توان از طریق برق یا حتی باد تامین کرد. موتورهای الکتریکی به طور گسترده برای هدایت پمپ­ها در تنظیمات مختلف استفاده می ­شوند. آنها نسبتاً ارزان­تر از سایر منابع انرژی هستند.

سخن پایانی

پمپ­ها وسایلی هستند که برای انتقال سیالات توسط عمل مکانیکی پیستون، استفاده می شوند. پمپ­های مختلف در محیط­های مختلف اهداف مختلفی را انجام می دهند – آنها در خانه­های ما برای اطمینان از تامین مداوم آب برای تمام نیازهای روزانه مانند حمام کردن، شستشو، پخت و پز و نوشیدن استفاده می­شوند. در زمینه­های کشاورزی برای تامین آب موثر محصولات کشاورزی؛ در کارخانه­ها؛ در صنایع و تجهیزات آتش نشانی مانند آبپاش برای مقابله با آتش سوزی­ مورد استفاده قرار می­گیرند. گاهی نیاز است که پمپاژ آب در ارتفاع زیادی انجام گیرد که در این صورت به موتور پمپ ویژه­ای نیاز خواهید داشت. برای خرید موتور پمپ آب می توانید به فروشگاه اینترنتی پرشیا دیزل یا بازرگانی ضرغامی مراجعه نمایید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا