برترینهای کسب و کارعمومی

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای 10 نفر

طرز تهیه آش رشته خوشمزه برای 10 نفر

آش رشته یکی از غذاهای سنتی ایران یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان است. آش رشته را می توان به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا استفاده کرد. رشته پلو نیز یک غذای مناسب و پرطرفدار برای افطار در ماه رمضان است. آش برنج له شده در فصل سرد سال طرفداران بیشتری پیدا می کند و در مناسبت هایی مانند شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده به در نیز این آش خوشمزه را درست می کنند. در بین انواع آش نذری، سیم آش از محبوبیت بیشتری برخوردار است. البته آش شله کلامکار و کشک آش نیز در بین آش نذری رواج دارد. سبزیجات بروکلی شامل تره فرنگی، جعفری، گشنیز و اسفناج است. همچنین سبزیجات رایج در این سوپ خوشمزه نخود، لوبیا و عدس هستند. در این مطلب طرز تهیه آش رشته، طرز تهیه آش رشته خوشمزه به سبک تهرانی و طرز تهیه آش رشته برای 10 نفر را برای شما توضیح داده ایم.

طرز تهیه آش رشته نذری 10 نفره

مواد لازم برای تهیه ماکارونی برای 10 نفر عبارتند از:

حبوبات: 1 فنجان نخود، 1 فنجان لوبیا چیتی، 1 فنجان لوبیا چشم بلبلی، 1 فنجان عدس.

یک و نیم کیلوگرم سبزی

نصف کیسه رشته فرنگی

سه تا چهار پیاز بزرگ

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به میزان لازم

در صورت نیاز خشک کنید.

کشک به میزان لازم

سیر در صورت نیاز

روغن مایع

طرز تهیه آش رشته برای 10 نفر به این صورت است که ابتدا لوبیاها را از شب قبل خیس کنید به جز نخود و شب چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آنها برطرف شود و بپزند. بهتر. پیازچه را یک ساعت قبل از پخت خیس کنید. سپس در مرحله دوم لوبیا چیتی و لوبیا قرمز و نخود را جداگانه بپزید اما چیلی را نصف بپزید در غیر این صورت رشته چیلی در حین پخت گم می شود و خراب می شود. حالا در مرحله سوم می خواهید پیاز را ریز خرد کنید و در تابه بزرگی با روغن تفت دهید و تابه را بپزید تا پیاز شفاف و نرم شود.

بعد از نرم شدن پیازها فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و با هم تفت می دهیم و در مرحله چهارم حبوبات پخته شده را روی اجاق گذاشته و با پیازها کمی تفت می دهیم و در قابلمه آب جوش می گذاریم. در این مرحله می توانید برای براق شدن رشته ها یک قاشق آرد اضافه کنید یا برای طعم و براق شدن بهتر می توانید به جای آب، آب گوشت یا آب ماهیتابه را به رشته ها اضافه کنید. در مرحله پنجم، در این مرحله، پس از جوشاندن آب قابلمه، سبزی های سبز را که خلال شده را تمیز کرده و بشویید، به قابلمه اضافه کنید، حرارت را کم کنید و سبزی سبز را روی شعله ملایم بپزید.

مرحله ششم بعد از پختن سبزیجات رشته ها را در قابلمه می گذاریم. سپس سوپ را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به هم نخورند، سپس اجازه دهید سوپ بپزد و غلیظ شود، اگر سوپ غلیظ بود یکی دو پیمانه سوپ آب پز اضافه کنید. در مرحله آخر که تزیین غذاست، نعنا را در روغن داغ سرخ کنید. سیر را خرد کرده و در تابه ای جداگانه تفت دهید.

طرز تهیه رشته مجلسی خوشمزه به سبک تهرانی

مواد لازم برای تهیه رشته مجلسی خوش طعم و لذیذ عبارتند از:

دو عدد پیاز بزرگ

شش حبه سیر

فنجان قهوه

500 گرم سبزیجات

یک فنجان نخود

1 فنجان لوبیا چیتی

دو قاشق غذاخوری نعناع خشک

در صورت نیاز خشک کنید

روغن مایع به میزان لازم

نمک، فلفل، زنجبیل به میزان لازم

مرحله اول: لوبیاها را یک شب خیس کنید تا تورم آنها کاهش یابد و پخت راحت تر شود. آب حبوبات را چند بار عوض کنید تا تورم برطرف شود.

در مرحله اول لوبیا چیتی و نخود را با آب گرم کنید تا پخته شوند. می توانید به جای لوبیا چیتی از لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید. از شاخه ها نیازی به خیس خوردن ترک یک شبه نیست و یک ساعت برای شستن غلات کافی است.

مرحله دوم: همزمان با پختن لوبیا و نخود، پیاز را خرد کرده و در قابلمه ای دیگر در روغن تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. در این زمان زردچوبه و فلفل سیاه را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید سپس با پیازها خوب مخلوط کرده و تفت دهید. وقتی لوبیا چیتی و نخود پخته شد، آنها را به پیاز پخته شده اضافه کنید و به آرامی لوبیا و نخود و پیاز را تفت دهید.

اگر می خواهید با کدو تنبل و زیبایی شگفت انگیز آن آشنا شوید می توانید به مقاله ماهیت کدو تنبل مراجعه کنید.

مرحله سوم: در این مرحله چند لیوان آب جوش و عدس را داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا بجوشد. بعد از پختن عدس سبزی های از قبل تمیز، شسته و خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم: بعد از افزودن سبزیجات به سوپ، در تابه را کاملا نپوشانید زیرا باعث تغییر رنگ سبزیجات می شود. بعد از پختن آش سبزی ما در این مرحله آش آش رشته را اضافه می کنیم و با مواد دیگر خوب مخلوط می کنیم. برای افزایش درخشندگی سوپ می توانید یک قاشق آرد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن رشته آش، مقدار نمک آش را اندازه و تنظیم کنید.

مرحله پنجم: این مرحله از پخت آش مربوط به تزیین آش است. نعنا خشک، باقی مانده پیاز و سیر را جداگانه تفت دهید. برای تزیین ظرف از نعنا داغ، سیر داغ، پیاز داغ و ذرت استفاده کنید.

رژیم غذایی لاغری و آش رشته

برنج شکسته یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی در بین دوستداران برنج است. این غذای لذیذ نه تنها طعم و عطر فراوانی دارد، بلکه به دلیل استفاده از سبزیجات و سبزی های مختلف، خواص بسیاری نیز دارد. یکی از ویژگی های خاص این سوپ این است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، بنابراین می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی مقوی و کم کالری به عنوان غذای اصلی در نظر گرفت.

دکمه بازگشت به بالا