طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش لاغری خانگی سریع یکی از مواد غذایی پرطرفدار در دنیای کاهش وزن و لاغری است که به راحتی می‌توان تهیه کرد و از آن لذت برد. بیشتر مرد تصور می‌کنند دمنوش‌ها چون گیاهی هستند، ضرری ندارند و به هر اندازه که بخواهند می‌توانند از آنها بنوشند اما این‌طور نیست! گیاهان چربی سوز را باید زیر نظر متخصص یا کارشناس تغذیه، به اندازه مصرف کنید تا دچار عوارض جانبی برخی از این گیاهان دارویی نشوید.نکته دیگر آنکه حتی مصرف بهترین دمنوش قاعده آور دکتر بیز ، اگر با تحرک روزانه و برنامه غذایی استاندارد همراه نباشد، نمی‌تواند کارساز باشد.

انواع دمنوش لاغری خانگی سریع کدامند؟

چای و دمنوش‌های لاغری مانند چای زنجبیل، دمنوش قهوه سبز، چای سبز، دمنوش بابونه و …که غالبا با اسامی (slimming tea) یا (weight-loss tea) شناخته می‌شوند با بالا بردن سوخت و ساز بدن، به مرور موجب از بین رفتن چربی‌های اضافه بدن می‌شوند.

در ادامه با مهمترین دمنوش های لاغری آشنا می‌شوید که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. البته توجه داشته باشید حتما زیر نظر پزشک، متخصص یا مشاور تغذیه از گیاهان چربی سوز استفاده کنید تا دچار عوارض آنها نشوید:

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند.

قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

دمنوش چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد.

چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست.

معرفی بهترین دمنوش لاغری

 

دمنوش سم‌زدا، بهترین دمنوش خانگی لاغری است و به‌نوعی برگ برنده‌ انواع دمنوش رازیانه ترکیبی برای لاغری برای شکم و پهلو محسوب می‌شود. برای تهیه‌ این دمنوش حتماً باید به فکر خرید فرنچ پرس باشید، البته می‌توان از قوری و وارمر نیز استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش چند برگ نعناع تازه، پودر دارچین آسیاب‌شده، زنجبیل تازه‌ و رنده‌شده، عسل، فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده و برگ بو را داخل قوری یا فرنچ پرس ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید. در انتها چند برگ چای سبز به آن بیفزایید و زمان بدهید تا دم بکشد. دمنوش را داخل فنجان ریخته و مقداری عسل به آن اضافه کنید. دمنوش سم‌زدای شما کاملاً آماده است. این ددمنش را بنویسید تا بدنتان جان تازه‌ای بگیرد و سموم را دفع کند.

چای ماچا ۲ تا ۳ برابر چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های چربی‌سوز (EGCG) است. یک مطالعه نشان داده است که هر فنجان چای سبز حداکثر 86 میلی‌گرم EGCG در خود دارد، درحالی‌که این میزان در چای ماچا معادل 109 میلی‌گرم است. برای جذب هرچه بهتر EGCG توصیه می‌شود 30 دقیقه قبل از صبحانه یک فنجان چای ماچا بنوشید. براساس تحقیقات انجام‌شده توسط مجله آمریکایی تغذیه بالینی، افرادی که تنها یک وعده 4 گرمی چای ماچا نوشیده‌اند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده‌اند، در طول یک دوره مطالعه 3ماهه، دوبرابر وزن و 4 برابر بیشتر چربی شکمی از دست داده‌اند. با خرید فرنچ پرس می‌توانید این دمنوش شگفت‌انگیز را دم کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

آیا خرید فرنچ پرس برای تهیه دمنوش لاغری ضروری است؟

آیا می‌توانید از فرنچ پرس برای تهیه چای یا انواع دمنوش استفاده کنید؟ بله! فرنچ پرس که به‌عنوان پرس قهوه نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای ساده و راحتی است که برای دم‌کردن قهوه و انواع چای و دمنوش کاربرد دارد. این وسیله از یک استوانه‌ شیشه‌ای یا فولاد ضد‌زنگ با پیستون و یک فیلتر توری فلزی یا نایلونی تشکیل شده است.

برای استفاده از فرنچ پرس، قهوه درشت آسیاب‌شده یا برگ چای یا هر گیاه دیگری را داخل محفظه‌ اضافه کنید، آب داغ را روی تفاله‌ها یا برگ‌ها بریزید و اجازه دهید مخلوط چند دقیقه دم بکشد. سپس، پیستون را فشار دهید تا مایع از تفاله‌ها جدا شود.

یکی از مزایای اصلی استفاده از فرنچ پرس این است که به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر غلظت و زمان دم‌کردن دمنوش داشته باشید. می‌توانید مقدار قهوه یا چای مصرفی، زمان دم‌کردن و دمای آب را تنظیم و یک نوشیدنی مناسب تهیه کنید. این سهولت استفاده، خرید فرنچ پرس را برای افرادی که دوست دارند روش‌ها و طعم‌های مختلف دم‌کردن را آزمایش کنند به یک تجربه عالی تبدیل می‌کند.

بسیاری از فرنچ پرس‌ها ظرفیت ۴ تا ۸ فنجان دمنوش را دارند که این مزیت شما را از خرید ماگ دمنوش بی‌نیاز می‌کند. اگر خانوادگی تصمیم به لاغری شکم و پهلو گرفته‌اید، باید ‌هنگام خرید فرنچ پرس به گنجایش آن نیز دقت کنید.

نوشیدنی های چربی سوز ترکیبی

در طرز تهیه نوشیدنی های چربی سوز ترکیبی، می‌توانید چند ماده خوراکی که خود خاصیت چربی سوزی و تسریع کاهش وزن دارند را با یکدیگر ترکیب کرده و پیش از آن‌که به رختخواب بروید، آن را بنوشید. در نتیجه در زمان خواب نیر بدن به چربی سوزی ادامه می‌دهد و همچنین به پاکسازی بدن و سم زدایی آن نیز کمک می‌نماید. برای تهیه این معجون لاغری سریع شکم و داشتن یک شکم تخت به یک دسته جعفری، یک عدد لیمو ترش، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک قاشق چای‌خوری زنجبیل، یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو فنجان آب نیاز دارید. مواد را به ترتیب در مخلوط‌کن بریزید و پیش از آن‌که به رختخواب بروید، آن را میل کنید. نوشیدنی های چربی سوز ترکیبی خواص چندین ماده را همزمان دارند و سرعت چربی سوزی بدن را افزایش می‌دهند.

سخن پایانی

اگرچه بسیاری از مردم دمنوش‌ها را صرفاً به‌دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی و طعم لذیذ آن می‌نوشند، اما هر فنجان دمنوش مفرح بیز برای ترک اعتیاد می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. علاوه‌بر انتخاب نوع دمنوش مصرفی، شما می‌توانید با هر وسیله‌ای که راحت هستید و در دسترس دارید،  دمنوش خود را آماده کنید. توصیه ما این است که خرید فرنچ پرس را به‌عنوان گزینه اول مدنظر داشته باشید، اگرچه می‌توانید به خرید ماگ دمنوش یا خرید قوری وارمر نیز فکر کنید. تهیه روزانه دمنوش‌ها و مصرف منظم آ‎ن‌ها در طی فرایند کاهش وزن می‌تواند در کنار ورزش و تغییر سبک زندگی بسیار کمک‌کننده باشد.

دکمه بازگشت به بالا