برترینهای کسب و کارعمومی

قیمت قهوه لاغری عربیکا

خرید قهوه عربیکا:

برای خرید قهوه خوش عطر و بو عربیکا، بهتر است کمی با این قهوه محبوب و ویژگی های آن آشنا شوید.

قهوه ها دارای گونه و نژادهای متنوع و مختلفی هستند که یکی از معروف ترین این گونه ها، عربیکا و روبوستا هستند، که عربیکا بیشترین کشت قهوه در جهان را به خود اختصاص داده.

قهوه عربیکا نوشیدنی خوش عطر و طعمی برای شما تامین می‌کند که برای خوب بودن لازم نیست با هیچ دانه قهوه ی دیگری ترکیب شوند.

اما اگر اسیدیته عربیکا را دوست ندارید، می توانید با و میکس آن با عربیکا، قهوه ای معتدل تهیه نمایید.

همچنین می توانید از میکس های آماده نیز استفاده نمایید.

برای آشنایی با گونه ی عربیکا محبوب و دوست داشتنی و همچنین شناخت ویژگی های این قهوه تا انتها با  ، همراه باشید.

خرید قهوه عربیکا اصل

نام عربیکا توسط گیاه شناسی به نام کارل لینه به این گونه قهوه نسبت داده شده است.

قهوه عربیکا اصل گونه‌ای از گیاه قهوه است که در اصل در کوه‌های یمن در شبه‌جزیره عربستان رشد می‌کند. این گونه از قهوه در ارتفاعات جنوب‌ غربی اتیوپی و جنوب‌ شرقی سودان هم رشد می‌کند.

هم‌چنین با نام‌های «قهوه کوهی» و «درختچه قهوه عربستان» هم شناخته می‌شود.

این نوع قهوه محبوب و خوش عطر یکی از خالص‌ترین انواع قهوه موجود در دنیاست. گفته می‌شود قهوه عربیکا اولین گونه از گیاه قهوه است که در جنوب غربی عربستان بیش از ۱۰۰۰ سال پیش، کاشته میشده‌است.

به دلیل رشد گیاه قهوه عربیکا در ارتفاعات، ابتدا قهوه در ارتفاعات اتیوپی، جایی که در طول سال نسبت به بقیه نقاط تعادل دمای بالا و شدت نوسان دمای کمتری داشت، کشت می‌شد.

درخت قهوه عربیکا در ارتفاع حدود هزار تا دو هزار متر از سطح دریا قابلیت کشت دارد که اینگونه نسبت به شرایط آب و هوایی بسیار حساس بوده و در مقابل آفات نیز بسیار آسیب پذیر است.

توجه داشته باشید که فروش قهوه عربیکا حساسیت های خود را داشته و برای نوشیدن یک فنجان با کیفیت و خوشمزه از این گونه، باید به نحوه نگهداری و بسته بندی آن توجه داشته باشید. قیمت گانودرما برای کبد چرب چقدر است

ما خرید دان قهوه عربیکا را به شما پیشنهاد می کنیم؛ زیرا خرید عربیکا به صورت دان از سرعت کهنه شدن و اکسید شدن قهوه شما تا حد امکان می کاهد.

اولین استفاده از دانه‌های قهوه عربیکا

چندین افسانه در مورد اولین استفاده از دانه قهوه عربیکا وجود دارد و البته تأیید هر یک از آن‌ها دشوار است.

یکی از افسانه‌ها در مورد این است که روزی توجه یک عارف صوفی به پرندگانی با نشاط و انرژی غیرعادی که ظاهراً از خوردن یک توت خاص ناشی بود جلب می‌شود. وقتی خودش این توت‌ها را امتحان کرد، تأثیر مشابهی بر روی خودش گذاشت و سپس مقداری را با خود به عربستان برد تا با مردمش تقسیم کند.

روایت بعدی داستانی از سالکی به نام عمر است که به غاری تبعید شد. او مقداری توت چید ولی طعم آنها بسیار تلخ و زننده بود. سعی کرد آن‌ها را برشته کند اما بسیار سفت و غیرقابل خوردن شدند. سپس سعی کرد آن دانه‌های سفت و بد مزه را در آب بجوشاند تا نرم شوند و در کمال تعجب مایع قهوه‌ای رنگی با عطری جذاب و گیرا به وجود آمد. با نوشیدن این مایع، او انرژی لازم برای ادامه ی این تبعید برای روزهای زیادی را پیدا کرد.

قهوه بیشتر در جهان اسلام با مذهب مرتبط بود، اگرچه با گذشت زمان به یک نوشیدنی معمولی و کالایی که به طور گسترده مورد داد و ستد واقع می شد تبدیل شد.

ویژگی های دانه قهوه عربیکا

دانه های قهوه عربیکا از ویژگی های بسیار زیاد و متنوعی برخوردار است که با توجه به داشتن خصوصیات بسیار زیاد، طرفداران زیادی را برای خودش به وجود آورده است و مورد مصرف بسیاری از افراد در جهان قرار گرفته است.

دانه های قهوه خالص و خوش عطر و طعم عربیکا از نظر ظاهری دانه هایی تخت و صاف هستند و حالت بیضی بودن دانه قهوه عربیکا نسبت به بقیه دانه های قهوه متفاوت تر است. خط وسط این دانه ها انحنای بیشتری نسبت به بقیه نوع های قهوه دارد.

گیاه قهوه عربیکای کاملاً بالغ و رشد کرده، بین ۴.۲ تا ۴.۵ متر ارتفاع و بوته دارد. دارای برگ‌هایی به رنگ سبز تیره و نیزه‌ای شکل به طول تقریبی ۷ تا ۱۵ سانتی‌متر است. سطح زیرین برگ‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر از قسمت بالایی برگ است. گل‌های سفید و معطر درخت قهوه عربیکا به صورت خوشه‌ای زیر برگ‌ها رشد می‌کنند.

حتی در یک درخت، تعداد گلبرگ‌های یک گل از شکوفه‌ای به شکوفه‌ی دیگر متفاوت است. هرچه شرایط آ و هوایی گرم و خشک تر باشد تعداد این گل ها بیشتر می شود اما اندازه آنها کوچکتر می شود.

تعداد دفعاتی که ممکن است از یک درخت عربیکا قهوه برداشت شود بسیار متفاوت است و به عواملی مانند زیرگونه آن درخت و آب و هوای محل رشد بستگی دارد. یک درخت به طور معمول سالانه بین ۰.۵ تا ۴.۵ کیلوگرم قهوه تولید می‌کند.

این گونه قهوه به دلیل گرده افشانی زیادی که دارد در طول سال ها خود را ثابت نگه داشته است و تغییر چندانی در دانه هایش رخ نمی دهد .

به عبارتی می توان گفت پر ثبات ترین نوع قهوه می باشد و با اولین میوه درخت قهوه که کشف شد تفاوتی ندارد.

این نوع قهوه نسبت به سایر نژاد های قهوه ، از تلخی کمتری برخوردار است ، حتی اگه رست دارکی از این قهوه داشته باشید.

قهوه عربیکا نسبت به سایر گونه های قهوه از کافئین کمتری برخوردار است که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم.

شناسنامه قهوه عربیکا:

  • فرمانرو: گیاهان
  • گیاهان گلدار
  • دولپه‌ای‌های نو
  • آستریدها
  • راسته: گل‌سپاسی‌سانان
  • تیره: روناسیان
  • زیرخانواده: روناسیان ایگزوروئیدائه
  • تبار: Coffeeae
  • سرده: گیاه قهوه
  • نام علمی Coffea arabic

انواع زیرگونه‌های قهوه عربیکا:

  •  زیر گونه Blue Mountain که در جامائیکا و کنیا رشد می‌کند.
  •  زیرگونه Bourbon
  •  زیرگونه Typica
  •  زیرگونه Mundo Novo که با پیوند Typica و Bourbon پرورش یافت و در اصل در برزیل رشد می‌کند
  •  زیرگونه Catuai که با پیوند Mundo Novo و Caturra پرورش یافت.
  •  زیرگونه Columnaris
  •  زیرگونه Erecta
  •  زیرگونه Mokka
  •  زیرگونه Maragopipe
  • زیرگونه Purpurascens
  •  زیرگونه San Ramon
  •  زیرگونه Kent که هند پرورش یافت و در مقابل برخی بیماری‌ها مقاوم‌تر است.

کشت گونه عربیکا:

بیشتر از 75 نوع قهوه در دنیا شناخته شده است که 70درصد از تولید آن از گونه عربیکا تشکیل شده.

خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین-ست کافی

گونه عربیکا اولین قهوه کشت شده در جهان است که در ارتفاعات هزار تا دوهزار متری از سطح دریا قابل کشت بوده و به دلیل حساسیت آن نسبت شرایط آب و هوایی، از فرآیند کشت سخت تر و قیمت بالاتری نسبت به سایر گونه های قهوه برخوردار است.

لازم به ذکر است قیمت قهوه سوپریم در مقایسه با سایر گونه های قهوه بیشتر است و از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

البته کیفیت عطر و طعم این قهوه اصیل نیز بر روی قیمت بالای آن بی تاثیر نیست.

زمانی که درختچه های همیشه سبز عربیکا در طبیعت شروع به رشد می‌کنند ، ممکن است به ارتفاع نهایی 40 فوت برسند .

پرورش گیاه قهوه در آپارتمان نیز امکان پذیر است.

هر یک از گل های این درختچه به 10 خوشه کوچک تر تقسیم می‌شوند که معمولا قطر هر کدام 10 میلی‌متر است .

بر خلاف دیگر انواع گیاهان قهوه ، درخنچه های عربیکا همواره در حال گرده افشانی هستند و این به آن معناست که دانه‌های قهوه تفاوت کمی نسبت به میوه هایی که هر ساله رشد می‌کنند دارند و به همین جهت قهوه عربیکا یکی از ثابت ترین محصولات در نوع خود است .

گلدهی و میوه دهی گیاه قهوه

دانه های قهوه‌ی عربیکا کمی بزرگتر از انواع قهوه‌های دیگر هستند بنابراین شما تعداد فنجان قهوه های بیشتری بعد از استفاده از این محصول خواهید داشت .

اگرچه این قهوه خاص و بومی اتیوپی بود ولی در حال حاضر یافتن این بوته در اتیوپی یک اتفاق بسیار نادر است.

نکته جالب در مورد قهوه عربیکا این است که این قهوه تنها گیاهی از این خانواده است که دارای 44 کروموزوم (chromosomes) می باشد.

به دلیل اینکه اولویت این گیاه ارتفاعات بالا و مناطق گرمسیری است ، این گیاه هنگام رسیدن به فصل بارندگی گل می‌دهد .

این گل های زیبا ، سفید و معطر هستند . تصور کنید که چه صحنه زیبا و خیره کننده ای است وقتی یک مزرعه قهوه در حال شکوفه دادن است.

میوه گیاه حدودا 9 ماه بعد از فرایند گلدهی می رسد ، این دقیقا زمانی است که روند برداشت شروع می‌شود ولی از آنجایی که هر گیاه ممکن است میوه رسیده و کال داشته باشد ، برداشت میوه باید با دقت بسیار بالا انجام شود و اجازه بدهند تا میوه های کال برسد و سپس از درخت جدا نمایند.

پس از برداشت قهوه ، دانه‌ی قهوه‌ی فراوری شده برای رست شدن ارسال می‌شوند .معمولا دانه ها را بر سه پایه لایت رست ، مدیوم رست و دارک رست، رست می کنند است .

عطر و طعم قهوه عربیکا:

قهوه های عربیکا از عطر و طعم و اسیدیته بالایی برخوردار بوده و شما را مهمان طعم های متنوع و بی نظیری از طیف طعمی گسترده آجیلی و کاکائویی و حتی میوه ای خواهد کرد.

با خرید قهوه عربیکا با نژادهای مختلف، به طعم های مختلف و منحصر به فرد این گونه پی خواهید برد.

شما میتوانید برای تهیه و عربیکا، عربیکا و عربیکا خوش عطر و بو و تجربه لذت نوشیدن یک فنجان قهوه اصیل از طریق سایت تخصصی الفا کافه اقدام به خرید نمایید.

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت قهوه روبوستا و عربیکا در چیست ؟ این سوال زمانی مطرح میشود که میخواهیم طعم و نوع قهوه خودمون رو مشخص کنیم ، آن زمان است که باید به سراغ تفاوت ها برویم و ببینیم که کدام دانه و یا چه درصدی از ترکیب شدن این قهوه ها برای ما مناسب تر است .

اولین نکته این است که باید بدانیم قهوه ها انواع دیگری هم دارند و فقط عربیکا و روبوستا نیست.

این درخت ها بسیار کوچک هستند و ارتفاع آن ها بین 9 تا 12 متر می باشد. اما، برای گونه های تجاری تا 5 متر نیز رشد می کنند. زیرا، برداشت آن ها بسیار راحت می باشد.

درخت قهوه روبوستا برعکس درخت قهوه عربیکا، در آب و هوای گرم که بارندگی کم باشد وجود دارد و در نور به خوبی رشد می کند. ارتفاع این درخت به 10 متر هم می رسد.

دانه های قهوه روبوستا کوچک می باشند و بافت صافی دارند، همچنین نسبت به قهوه عربیکا دارای کیفیت پایین تری هستند و مزه تلخ تری نسبت به عربیکا دارد. شامل 1.7 تا 4 درصد کافئین می باشد.

فرق عربیکا با روبوستا در عمل چیست؟

دانه قهوه سوپریم دکتر بیز معمولا دارای طعم ترش است و به ترشی می‌زند اما طعم دانه های روبوستا تلخ است.

دانه ‌های عربیکا گرانتر از دانه‌های روبوستا هستند.

دانه ‌های روبوستا دارای کافئین بیشتری نسبت به  دانه های عربیکا هستند.

معمولاً اکثر بسته های قهوه ، ترکیبی از عربیکا و روبوستا هستند.

مثلاً در یک بسته قهوه ممکن است که نصف آن از عربیکا و نصف آن از روبوستا تشکیل شده باشد.
به این نوع قهوه می گویند 50-50.

یا مثلاً اگر 30 درصد قهوه ای عربیکا باشد و 70 درصد آن روبوستا، به آن می گویند 30-70 (هفتاد-سی).

 

 

دکمه بازگشت به بالا