برترینهای کسب و کارسلامت

روش لاغری سریع بدون رژیم

انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط جهت حفظ و بهبود سلامت بدن برای کلیه افراد توصیه می‌شود. معمولا به اشخاصی که در پی رژیم‌های لاغری هستند، پیشنهاد می‌شود که در کنار رعایت رژیم خود حتما روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنند و قبل از پیاده روی گن لیفت باسن آرتان را بپوشند یا دیگر تمرینات ورزشی را در برنامه هر روز خود قرار دهند تا بتوانند در کاهش وزن موفقیت بهتری را کسب کنند. اما گاه بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، به هر دلیل از ورزش کردن امتناع می‌کنند و یا توانایی لازم برای انجام آن را ندارند. در این موارد یک روش لاغری بدون رژیم و ورزش می‌تواند چاره‌ساز باشد.

انواع روش کاهش وزن بدون رژیم‌غذایی

در ادامه این این مبحث قصد داریم شما را با انواع راه‌کارهای نوین کاهش وزن بدون رژیم آشنا کنیم و این‌گونه بدون سختی صرفا با یادگرفتن برخی از نکات زیر می توانید به بهبود شرایط خود کمک کنید.

مهارت‌های آشپزی خود را برای داشتن کاهش وزن بدون رژیم تقویت کنید

یادگیری نحوه طبخ انواع وعده‌های غذایی ممکن است به کاهش وزن بدون رژیم کمک کند. درک نحوه تهیه وعده‌های غذایی و ایجاد مهارت‌های بهتر در آشپزخانه می‌تواند راهی قدرت‌مند برای کاهش وزن بدون کاهش مصرف غذا باشد. افرادی که دانش بیشتری در مورد نحوه طبخ غذاهای مختلف دارند، به احتمال زیاد از مواد مغذی بسیار متنوعی از جمله میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند که برای کاهش وزن عالی هستند. در واقع، محققان به طور فزاینده‌ای افزایش وزن و چاقی را با مهارت‌های آشپزی ضعیف مرتبط می دانند.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

می‌دانیم که پروتئین بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است و برای رشد و متابولیسم کارآمد ضروری است. پروتئین می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و گرسنگی را به تاخیر بیندازد. یک مطالعه کوچک بر روی زنان جوان نشان داد که خوردن ماست با پروتئین بالا به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر باعث کاهش گرسنگی و کالری دریافتی در وعده‌های غذایی بعدی می‌شود. راه‌های ساده برای افزایش میزان پروتئین در رژیم‌غذایی شامل افزودن یک قاشق غذاخوری دانه چیا یا دانه شاهدانه به غلات صبحانه یا گنجاندن تخم مرغ بیشتر در برنامه غذایی است.

فیبر بیشتری بخورید

در واقع فیبر در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل وجود دارد. فیبر با سایر غذاها متفاوت است زیرا بدن آن را در روده کوچک هضم نمی‌کند. در عوض، غذا به روده بزرگ حرکت می‌کند، جایی که تخمیر اتفاق می‌افتد. افراد می‌توانند فیبر بیشتری را به یک رژیم‌غذایی متعادل اضافه کنند: خوردن هر روز میوه،  از جمله غلات کامل در رژیم‌غذایی.  خوردن مقدار زیادی سبزیجات، فیبر موجود در پوست بسیاری از سبزیجات نیز مفید است. تا زمانی که مردم پوست را کاملاً بشویید، خوردن آن هنگام پختن بی‌خطر و آسان است. برای داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با مراجعه به دکتر تغذیه در برنامه غذایی خود مواد مورد نیاز بدن را بگنجانید و لاغری سالمی را تجربه کنید، همچنین می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه سوالات خود را بپرسید.

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک‌ها باکتری های مفیدی هستند که در هضم غذا نقش دارند. تحقیقات اخیر منبع مورد اعتماد به عملکرد روده و مغز مرتبط است و نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند بر وزن، توده، چربی و خلق و خوی تاثیر بگذارند. انسان به عنوان میزبان این باکتری‌ها عمل می‌کند و غذا از جمله فیبر را برای آن‌ها فراهم می‌کند. به نوبه خود، باکتری‌ها برای روده و سلامت عمومی فرد مفید هستند و به کاهش وزن بدون رژیم کمک می‌کند. یک استراحت خوب شبانه برای سلامت عمومی و حفظ وزن ضروری است. خواب ضعیف باعث اختلال در هورمون‌های مهم از جمله هورمون‌های دخیل در متابولیسم می‌شود. خوابیدن کم‌تر از 6 ساعت در شب می‌تواند خطر اضافه وزن یا چاقی را در افراد افزایش دهد.

استرس را کاهش دهید

یوگا می‌تواند استرس را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند. افزایش سطح استرس نیز می‌تواند تعادل هورمونی را مختل کند. وقتی فردی استرس دارد، بدن او هورمون‌هایی به نام گلوکوکورتیکوئید تولید می‌کند. تعداد زیاد گلوکوکورتیکوئیدها می‌تواند اشتهای فرد را افزایش دهد و منجر به افزایش وزن شود. استرس هم‌چنین باعث خوردن عصبی شود. غذا خوردن احساسی زمانی است که فرد برای کنترل و بهبود خلق و خوی منفی خود غذاهای ناسالم می‌خورد.

نقش باورهای ذهنی (روانی) در لاغری سریع بدون رژیم

مغز انسان و در حقیقت باورهای انسان، نقشی پررنگ و در عین حال مخفی در زندگی انسان دارند. بسیاری از تصمیمات ما، صرفا برای دریافت پاداش‌های ذهنی صورت می‌گیرد. بنابراین، برای لاغری سریع بدون رژیم حتما باید به این جنبه از انسان توجه شود. در این مسیر، اقدامات زیر را انجام دهید. با خواندن مطالب زیر، مطمئنا متوجه دلیل هریک می‌شوید، بنابراین در خصوص آن‌ها توضیحی داده نمی‌شود.

لباسی بسیار شیک با یک یا دو سایز کمتر از سایز فعلی خود خریداری کنید و در جایی بگذارید که قابل رویت باشد. لباس را با گن شکمی ساعت شنی 9فنره، 6قزنه بپوشید و سپس به خود قول دهید که این لباس را بدون گن تصور کند تا اراده تان قویتر شود. از ظروف (قاشق، بشقاب، لیوان و …) کوچکتر برای صرف کردن غذا استفاده کنید. سعی کنید مصرف غذاهای آماده و رستورانی را کم کنید (مگر به عنوان جایزه‌ای پس از کاهش سایز). اگر لباس بسیار شیک (که قبلا خریدید) سایزتان شد، یک مهمانی بگیرید و دوستانتان را دعوت کنید تمامی موارد فوق، باعث تشویق ذهن شما شده و همواره در پس ذهن خود، دلیلی برای اقداماتتان وجود دارد. ذهن شما، شما را مجاب به پیگیری روزانه‌ی پیشرفتتان کرده و روند رضایت از اندام شخصی را تسریع خواهد کرد.

اصلاح فعالیت بدنی

با مدرن شدن زندگی، تحرک ما به حداقل رسیده است. بعضی افراد حتی هنگامیکه قصد دارند به سوپرمارکت یا مغازه‌ی آن طرف خیابان بروند نیز موتور یا ماشین خود را روشن می‌کنند! بدیهی است که برای کاهش وزن، باید تناسبی میان کالری دریافت کرده و فعالیت بدنی وجود داشته باشد. تمامی موارد فوق، به ما کمک می‌کند تا میزان کالری وارد شده به بدن را کنترل نماییم، اما همزمان نیز باید با اصلاح کردن فعالیت بدنی، میزان مصرف انرژی را نیز افزایش دهیم. برای این کار، کافیست هر روز، میزان پیاده روی خود را کمی افزایش دهیم.

ترکیب کنترل کالری دریافتی، اصلاح باورهای ذهنی ، استفاده از گن اسلیپ دو لایه آرتان ، افزایش فعالیت بدنی و لاغری سریع بدون رژیم را تضمین می‌کند. علاوه بر پنج اصل طلایی، اقداماتی را می‌توانید انجام دهید که کاهش وزن را تسریع و تضمین کند. لاغری همیشگی با آرامش همیشگی، پکیجی است برای کاهش وزن تضمینی در منزل. اگر اهل رژیم گرفتن نیز هستید، تمامی رژیم های لاغری سریع و موثر در ادامه توضیح داده می‌شوند. این متد مدرن نه تنها باعث لاغری شده، بلکه به درمان مشکلات گوارشی از جمله درمان یبوست نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن بدون بازگشت نیز می‌شود.

چطور شکم تخت داشته باشم؟

تمام این راه‌ها را برای لاغری شکم توضیح دادیم. راه‌های زیر هم به کمک راه‌های قبلی می‌آیند و شما را زودتر به آرزوی داشتن شکم تخت می‌رسانند.

  1. کالری مصرفیتان را کم کنید
  2. فیبر بیشتری بخورید
  3. از شیک و پودر پروتئین استفاده کنید (زیر نظر پزشک)
  4. ورزش ایستاده بیشتری انجام دهید
  5. با آگاهی غذا بخورید و مدیتیشن کنید
  6. خواب کافی داشته باشید
  7. با دستور پزشک رژیم فستینگ را هم امتحان کنید
  8. غذای دریایی بخورید، مثل سالمون
  9. چای سبز را امتحان کنید
  10. عضلات میانی بدنتان را قوی کنید

مزایای کاهش وزن در خانه

کاهش وزن در خانه بسیاری از مزایا را برای سلامتی جسمی و روانی ما دارد و می‌تواند بهبودی چشمگیری در کیفیت زندگی ما ایجاد کند. از جمله:

سلامتی بهتر: با کاهش وزن و بهبود وضعیت بدنی، سلامتی شما بهبود پیدا می‌کند. شما از بیماری‌های مربوط به چاقی، اضافه‌وزن و بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر پیشگیری خواهید کرد. همچنین با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی در خانه، می‌توان به‌تناسب اندام و وزنی سالم و ایده‌آل رسید.

بهبود سطح انرژی و استقامت: انجام تمرینات ورزشی در خانه، می‌تواند به بهبود سطح انرژی و استقامت فیزیکی کمک کند. عضلات شما قوی‌تر و مقاوم‌تر شده و انرژی و قدرت بدنی شما افزایش می‌یابد.

بهبود روحیه و کاهش استرس: انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود روحیه و کاهش استرس و اضطراب کمک کند. در ضمن با بهبود وضعیت بدنی و کاهش وزن، اعتمادبه‌نفس شما افزایش پیدا می‌کند و شما احساس بهتری درباره خودتان خواهید داشت.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با تمرین در خانه، نیازی به رفت‌وآمد به باشگاه یا مراکز تناسب‌اندام نیست و این یعنی با انجام تمرینات کاهش وزن در خانه، می‌توان هزینه‌های مربوط به عضویت در باشگاه را کاهش داد و این امر مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

آسایش و راحتی: ازآنجایی‌که تمرینات ورزشی در خانه انجام می‌شود، این به معنای عدم نیاز به رفتن به باشگاه یا مراکز تناسب‌اندام است. با تمرین در خانه، در محیط آرام و آسوده خانه خود می‌توانید تمرین کنید و از راحتی و آسایش‌خانه لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا