برترینهای کسب و کارسلامت

برنامه ی لاغری در ۳۰ روز

رژیم ۳۰ روزه یا whole ۳۰، رژیمی است که برای اولین بار توسط دو متخصص تغذیه ورزشی معتبر ساخته شد. پایه این رژیم بر تنظیم مجدد متابولیسم و تغییر شکل برنامه غذایی است و به حذف برخی مواد غذایی مانند شکر، غلات، حبوبات، الکل و لبنیات می‌پردازد که ممکن است بر سلامت و تناسب اندام شما تاثیر بگذارد. در این رژیم پوشیدن شکم بند لاغری مردانه و گن لاغری تمام تنه زنانه پیشنهاد می شود چرا که با یک رژیم اصولی و استفاده از گن های لاغر کننده، سرعت نتیجه گیری شما افزایش میابد.

رژیم ۳۰ روزه چیست؟

رژیم whole ۳۰ یکی از انواع رژیم های غذایی و یک برنامه غذایی یک ماهه است که هدف آن حذف غذاهای ناسالم است. در این سی روز شما نباید غذاهایی مانند الکل، شکر، غلات، حبوبات، لبنیات بخورید. بعد از اتمام ۳۰ روز یعنی مرحله اول رژیم، این مواد غذایی را کم‌کم به برنامه غذایی خود اضافه می‌کنید. بعد از اضافه کردن هر ماده غذایی باید اثرات آن را بدن بررسی کنید. اگر احساس کردید که بدنتان بدون آن ماده غذایی بهتر کار می‌کند، با مشورت با دکتر تغذیه می‌توانید آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید یا محدود کنید.

میزان کاهش وزن با این رژیم در افراد متفاوت است. شما می‌توانید هر هفته از ۰.۵ تا ۳ کیلو وزن کم کنید. از آن جایی که این رژیم یک رژیم سخت‌گیرانه است، بنابراین در ابتدای کار لیست تمام مواد خوراکی مجاز و غیر مجاز در اختیار شما قرار می‌گیرد. سعی کنید به رژیم خود پایبند باشید و تقلب نکنید. بطور مرتب از گن لاغری آرتان مردانه استفاده کنید. اگر از مسیر خارج شدید، چالش را از اول آغاز کنید.

تفاوتی که این رژیم با دیگر رژیم‌ها دارد عبارت‌اند از:

  •     شما کالری غذاها ها را دنبال نمی‌کنید.
  •     شما احساس گرسنگی نمی‌کنید.
  •     شما بر اساس سیستم امتیاز بندی غذا نمی‌خورید.
  •     قرار نیست هر روز خودتان را وزن کنید.
  •     داشتن احساس بهتر در اولویت قرار دارد.

آیا کاهش وزن سریع اصولی است؟

جواب این است: خیر!. اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم این است که بهترین و منطقی‌ترین روش برای کاهش وزن، آهسته قدم برداشتن در این مسیر با استفاده از رژیم‌های غذایی صحیح و ورزش است. رژیم لاغری سریع و صحیح و اصولی در مدت زمانی بیشتر از یک ماه جواب می‌دهد. در واقع باید یک روند چند ماهه طی شود تا فرد وزن زیادی را از دست بدهد. ۵ روش اصولی کاهش وزن سریع در ۳۰ روز شامل موارد مهم زیر می باشد:

  • انگیزه کافی در خود ایجاد کنید
  • از میان وعده های رژیمی سالم استفاده کنید
  • به اندازه کافی صبحانه بخورید
  • از غذاهای معمولی برای رژیم خود استفاده کنید
  • مصرف آب زیاد را فراموش نکنید

یک رژیم لاغری سریع خوب، شامل تمامی گروه‌های غذایی است، تمام وعده‌های غذایی در آن لحاظ شده و فرد به جز مواردی خاص، از خوردن مواد غذایی محروم نمی‌شود. پزشکان و متخصصان تغذیه می‌توانند با توجه به شرایط بدنی هر فرد، و با در نظر گرفتن تمام مشکلات، بیماری‌ها و سوابق فرد، یک رژیم لاغری سریع مناسب به او بدهند تا بتواند به‌مرور به وزن دلخواهش برسد. همراه با این رژیم، حرکات ورزشی هم باید به صورت مرتب انجام شود. اما گاهی شرایط خاصی هم وجود دارد که فرد مجبور به کم‌کردن وزن در مدت زمانی کوتاه است.

مثلا ممکن است شما یک عمل جراحی داشته باشید. در این صورت باید خیلی زود اضافه وزن خود را از بین ببرید. بسیاری از افراد برای مراسم ازدواج یا رفتن به یک مهمانی خاص، دوست دارند که در مدت زمانی کوتاه به اندام متناسبی برسند. ده‌ها دلیل دیگر هم می‌تواند برای این موضوع وجود داشته باشد. در این صورت باید به سراغ رژیم‌های تهاجمی و کمی سخت رفت. با این رژیم‌ها نهایتا می‌توان ۵ کیلو وزن کم کرد.

میان وعده رژیمی بدنسازی

برای افرادی که تحت بهترین روش لاغری و چربی سوزی هستند و از سوی دیگر به دلیل ورزش، نیازمند عضله سازی و جذب پروتئین هستند؛ برنامه غذایی بدنسازی برای آن‌ها نه‌تنها باید چربی کمی داشته باشد، بلکه باید از نظر پروتئین نیز غنی باشد. مثال‌های زیر تنها انواعی از میان وعده عصرانه رژیمی بدنسازی هستند که می‌توانید در طی روز میل کنید.

    آجیل

انواع مغزهای موجود در آجیل نه تنها یک میان وعده خوشمزه هستند؛ بلکه به دلیل چربی پایین، یک میان وعده رژیمی و سالم محسوب می‌شوند. با مصرف مغزهای آجیل می‌توانید انواع مواد مغذی را جذب نمایید؛ به‌خصوص بادام و پسته از بهترین مغزها هستند و با مصرف ۱۰ تا ۱۴ عدد بادام در روز می‌توانید پروتئین کافی برای عضله سازی جذب نمایید.

    تخم مرغ آب‌ پز

شما می‌توانید در طی روز یک یا دو عدد تخم مرغ آب‌ پز میل کنید که یک میان وعده رژیمی بدنسازی محسوب می‌شود. با وجود اینکه میزان کلسترول موجود در تخم مرغ آب‌ پز در نظر برخی از افراد بالاست؛ اما از نوع کلسترول خوب و مورد نیاز بدن است. همچنین انواع اسید آمینه در زرده تخم مرغ وجود دارد که می‌توانید برای پروتئین سازی در بدن و جذب آن‌ها توسط عضلات استفاده نمایید

    ماست میوه‌ای

ماست میوه‌ای چنانچه پرچرب باشد، یک میان وعده رژیمی مقوی است؛ زیرا نه‌ تنها پروتئین، بلکه فیبر و انواع ویتامین‌های موجود در میوه‌ها را به بدن شما می‌رساند. همچنین شما می‌توانید به راحتی با دانستن طرز تهیه میان وعده رژیمی، یک ماست میوه خوشمزه به کمک ترکیب ماست چکیده و میوه‌هایی از خانواده بری تهیه نمایید و به مدت چند روز از آن استفاده کنید.

    ساقه کرفس همراه با پنیر خامه‌ای

پروتئین موجود در پنیر خامه‌ای برای مصرف یک میان وعده رژیمی بدنسازی کافی است. ساقه کرفس نه‌تنها فیبر کافی و خاصیت چربی سوزی دارد، بلکه داره آنتی‌اکسیدانی به نام لوتئولین است که در کاهش التهاب، به‌خصوص پس از ورزش که فرد دچار بدن درد می‌شود، موثر است. همچنین می‌توانید آن را به همراه هویج میل کنید و از ویتامین محلول در چربی موجود در هویج که پیش‌ساز ویتامین A است، استفاده نمایید.

    کراکره سبوس‌دار با پنیر کم چرب

این ترکیب می‌تواند یک میان وعده رژیمی سیر کننده باشد که به دلیل وجود پنیر در آن برای افرادی که ورزش می‌کنند، مناسب است و نه‌تنها کربوهیدرات و پروتئین برای بدن تامین می‌کند؛ بلکه بسیار کم کالری بوده و می‌توانید در صورت استفاده از پنیر کم چرب، تنها کمتر از ۱۰۰ کالری برای بدن داشته باشد و این یعنی کاملا رژیمی است

میان وعده رژیمی برای سرکار

1. آجیل و خشکبار

آجیل و میوه های خشک یک میان وعده سالم و فاسد نشدنی را تشکیل می دهند.این ترکیب پرکننده دارای تعادل خوبی از هر سه درشت مغذی، با چربی‌های سالم و پروتئین از آجیل و کربوهیدرات‌های میوه‌های خشک است. علاوه بر این، هر دو غذا مملو از فیبر هستند که می تواند به سیر نگه داشتن شما در بین وعده های غذایی کمک کند.

2. فلفل دلمه ای و گواکاموله

گواکامول یک دیپ خوشمزه است که معمولا از آووکادو، لیموترش، پیاز و گشنیز تهیه می شود. با برش های فلفل دلمه ای یا سایر سبزیجات خام عالی می شود.به علاوه، آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که نشان داده شده است از سطح کلسترول خون سالم و سلامت قلب حمایت می‌کند.

3. کیک برنج قهوه ای و آووکادو

کیک برنج قهوه ای یک میان وعده عالی و قابل نگهداری برای دفتر است. یک کیک برنج قهوه ای (19 گرم) 14 گرم کربوهیدرات و 4 درصد از ارزش روزانه DV فیبر را برای تنها 60 کالری فراهم می کند.آووکادو سرشار از چربی های سالم و فیبر است. برش دادن یا پخش کردن میوه له شده روی کیک برنج، میان وعده بسیار رضایت بخشی را ایجاد می کند.حتما به دنبال کیک های برنجی باشید که فقط با برنج و نمک درست می شوند و مواد غیر ضروری ندارند

4. نخود تفت داده شده

نخود برشته یک میان وعده فاسد نشدنی است که سرشار از پروتئین، فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی است.1/2 فنجان (125 گرم) نخود دارای 5 گرم فیبر و 10 گرم پروتئین است. علاوه بر این، آنها حاوی بیشتر آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن شما هستند، بنابراین پروتئین آنها نسبت به سایر حبوبات از کیفیت بالاتری برخوردار است. خوردن حبوبات با پروتئین با کیفیت بالا می تواند به بهبود احساس سیری کمک کند و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.برای تهیه نخود تفت داده شده، یک قوطی نخود را آبکش کرده و خشک کنید. آنها را در روغن زیتون، نمک دریا و چاشنی های دلخواه بریزید و در یک ورقه پخت با دمای 350 درجه سانتیگراد (180 درجه سانتیگراد) به مدت 40 دقیقه بپزید.

5. کیسه ماهی تن

کیسه های ماهی تن با خلاء، میان وعده های مناسبی هستند که نیازی به تخلیه ندارند و می توان آنها را در محل کار نگهداری و مصرف کرد.ماهی تن سرشار از پروتئین پرکننده و اسیدهای چرب امگا 3 است که برای مبارزه با التهاب شناخته شده است و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.کیسه های ماهی تن به طور گسترده در فروشگاه ها و آنلاین موجود است. به دنبال انواعی باشید که حاوی ماهی تن سبک اسکیپ جک هستند که نسبت به انواع دیگر جیوه کمتری دارند.

6. سیب و کره بادام زمینی

برش های سیب با کره بادام زمینی طبیعی یک میان وعده خوشمزه و رضایت بخش را ایجاد می کند.کره بادام زمینی به پروتئین و چربی های سالم کمک می کند، در حالی که سیب سرشار از فیبر و آب است و باعث سیری خاصی می شود. در واقع، 1 سیب متوسط ​​(182 گرم) بیش از 85 درصد آب دارد و بیش از 4 گرم فیبر دارد.

7. جرکی

Jerky یک میان وعده با پروتئین بالا و پایدار است که می تواند گرسنگی شما را در طول روز کاری برطرف کند.یک اونس (28 گرم) گوشت گاو، 8 گرم پروتئین برای تنها 70 کالری دارد. علاوه بر این، غنی از آهن است، یک ماده معدنی مهم برای حفظ سلامت خون و سطح انرژی.به دنبال جرکی باشید که درمان نشده، سدیم کمی دارد و از مواد کمی ساخته شده است. اگر گوشت قرمز نمی خورید، می توانید گوشت بوقلمون، مرغ و ماهی قزل آلا را نیز پیدا کنید.

8. گرانولای خانگی

گرانولا به خوبی در کشوی میز شما برای یک میان وعده سریع نگهداری می شود.از آنجایی که بیشتر انواعی که در فروشگاه خریداری می شوند حاوی قندهای افزوده بالایی هستند و حاوی روغن های گیاهی ناسالم هستند که ممکن است التهاب را در بدن شما افزایش دهند، بهتر است خودتان آن را تهیه کنید.به سادگی جو دوسر، تخمه آفتابگردان، زغال اخته خشک و بادام هندی را در مخلوطی از روغن نارگیل ذوب شده و عسل ترکیب کنید، مخلوط را روی یک ورقه پخت پهن کنید و حدود 40 دقیقه با حرارت کم بپزید.این ترکیب سالم، متعادل و سرشار از کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و چربی های سالم است. به علاوه، فیبر محلول موجود در جو دوسر ممکن است به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا