اقتصادی

نماینده ملایر: بانک‌ها باید حامی تولید باشند نه بنگاه اقتصادی!

اخبار ما / همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موقعیت و سیاست بانک هایی که فعالیت می کنند باید حمایت از تولید باشد نه اینکه خودشان بنگاه اقتصادی شوند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه در مصاحبه ای با بایسنا درباره شعار سال نو مبتنی بر “تولید ، حمایت و موانع” گفت: این زمینه است.

وی با بیان اینکه حمایت و تحریک انگیزشی می تواند در رونق تولید در سال 1400 بسیار م effectiveثر باشد ، افزود: این دو موضوع نشان می دهد که در زمینه تولید می توان با حمایت قوی و ایجاد اختلالات قوی به پیشرفت دست یافت و در این زمینه آرنا موفق بوده است.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا موانع را برای ایجاد موفقیت و رفاه در زمینه تولید حمایت و رفع کنیم ، افزود: شعار امسال نشان می دهد که می توانیم در زمینه تولید نیز مانند زمینه تولید واکسن موفق باشیم. “، کشاورزی و گندم ، و در بعضی از مزارع معدنی توانستیم به عنوان یک تولید کننده فراملی عمل کنیم.

آزادي خواه با بيان اينكه ايران ثابت كرده ظرفيت توليد فراواني در زمينه هاي صنعت ، معدن ، كشاورزي ، صنايع دستي ، تجهيزات پزشكي دارد ، گفت: “برخي كشورهاي جهان ظرفيت توليد ندارند و توليدكننده نيستند ، اما ما مي توانيم نفت صادر كنيم.” و داروسازی به انواع محصولات؛ به عنوان مثال ، در زمینه محصولات پالایشگاهی ، ستاره خلیج فارس کار بزرگی در زمینه بنزین انجام داده است و اکنون ایران بنزین را به کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا صادر می کند و مصرف داخلی نیز از طریق محصولات داخلی تأمین می شود.

وی با بیان اینکه تولید به حمایت نیاز دارد و دولت ، جامعه ، فرهنگ جامعه ، رسانه ها و بانکها باید از تولیدکنندگان حمایت کنند ، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کسی سرمایه دارد و می تواند با آن سرمایه به صورت مولد کار کند شروع و ایجاد شغل به دلیل تعداد کمی از مردم کار بزرگی انجام دادند

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت: امروز اشتغال به درستی درک نمی شود و مردم اشتغال را فقط به عنوان یک شغل دولتی می دانند در حالی که این اشتغال با معیارهای جهانی برابری نمی کند اما کار به معنای تولید است و همه باید شغل داشته باشند مربوط به مطالعات. “خودش را دارد ، برای انجام کارهای تولیدی ، استفاده از دانش خود و تولید با استفاده از شرکت های دانش بنیان و ایده های جدید جوانان است.

آزادیخواه با بیان اینکه چین به عنوان یکی از دو کشور پرجمعیت جهان با یک دیدگاه موفق به خودکفایی شده و بازار جهانی را اشغال کرده و به تولید در همه زمینه ها اهمیت داده است ، اظهار داشت: همه باید از تولید حمایت کنند و نگاه کنند . و سیاست بانک های عامل باید حمایت از تولید باشد ، نه اینکه خودشان شرکت شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید برای حمایت از تولیدکننده دیدگاه و سیاستی داشته باشد و نباید خود را به عنوان تولید کننده معرفی کند ، افزود: شرکت های دولتی اشتباه بزرگی است اما سازمان های خصوصی نتوانسته اند با موفقیت فعالیت کنند و بخش خصوصی را به سمت بخش تولید.”

آزادیخواه گفت: برای حمایت از تولید باید تعاونی ها ایجاد و از مردم استفاده شود و با استفاده از فرهنگ تعاون مردمی باید كار كرد و تولید برای آنها فراهم شود و دولت فقط یك واسطه و یار باشد.

وی با بیان اینکه باید موانع از مسیر تولید کننده برداشته شود ، گفت: یکی از این موانع روند اخذ مجوزها و کارهای اداری است که بسیار طولانی است و تولیدکننده برای ایجاد تولید باید از چندین واحد و مجری مجوز دریافت کند. طول ، تناقضاتی که رخ می دهد و ابهامات بین دستگاه ها تولید کننده را آزرده می کند.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه مراحل صدور مجوز باید ظرف یک روز مشخص شود و با استفاده از دانش جدید مشکل سازنده برطرف شود ، گفت: “گاهی اوقات امکان دریافت تسهیلات با شرایط شگفت آور در بانک های عامل وجود دارد ، اما تولید کننده در صورت تمایل گیاهان را دریافت می کند. ، آنها با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. مطمئناً امروز بانکهای عامل طبق استانداردهای فعلی در حال حرکت هستند ، اما برای رفع موانع این کار باید سریعتر انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجلس و دولت با هم جمع شوند و با حمایت از تولید موانع را برطرف کنند ، پایان سال خوبی خواهیم داشت و به راحتی تحریم ها را تدوین و مدیریت خواهیم کرد و دشمن را از تحریم های خود پشیمان خواهیم کرد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا