برترینهای کسب و کارعمومی

نگاهی مختصر در چاپ لیوان کاغذی

در اواسط قرن بیستم استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای در مکان های عمومی رواج پیدا کرد این مسئله باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می شد، در نتیجه محققین استفاده از لیوان‌ شیشه‌ای مشترک را به عنوان عامل انتقال بیماری قلمداد کردند. در سال ۱۹۰۸ شرکت Dixie Cup در آمریکا شروع به تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی بویژه لیوان کاغذی کرد و توانست اولین نمونه از لیوان های کاغذی را در یکی از شرکت‌های راه‌آهن به عنوان لیوان یکبار مصرف توزیع کند.

لیوان کاغذی یکی از اختراعات محبوب بشر شده است که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از تولید لیوانهای کاغذی از لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی برای سرو انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده می شد، اما از زمانی که زمزمه ی مضر بودن این لیوان ها به وجود آمد، مصرف آن ها کاهش یافت. در چنین شرایطی ساخت لیوانی از جنس کاغذ به عنوان جایگزینی مناسب که در تولید آن استانداردهای محیط زیستی نیز رعایت شده است، رواج یافته است.

همانطور که گفتیم لیوان کاغذی به عنوان یک فناوری نجات دهنده در اوایل قرن بیستم توسعه یافت و هنوز هم همان ارزش های بهداشتی و ایمنی را ارائه می دهد. این روزها کل دنیا درگیر مقابله با ویروس کرونا است، ایمن ماندن از این بیماری در رأس ذهن همه مردم قرار دارد. لیوان های کاغذی که امروزه بسیاری از ما استفاده می کنیم ممکن است ربطی به وضعیت فعلی نداشته باشد ولی بسیار کاربردی هستند. با این حال، نگاهی گذرا به تاریخچه این محصولات نشان می دهد که محصولات یکبار مصرف کاغذی کاربردی در طول یک بحران مشابه دارند و از آن زمان تاکنون بعنوان یک محصول بهداشتی بوده است.

ضرورت استفاده از لیوان های یکبار مصرف چیست ؟

استفاده از ظروف یکبار مصرف مثل بشقاب و لیوان در زندگی روزانه همه ما لازم و ضروری است. بسیاری از افراد برای برگزاری جشن های بزرگ از جمله مراسم عروسی و تولد از لیوان های یکبار مصرف کاغذی استفاده می کنند زیرا این ظروف نسبت به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دارای مزایای زیادی است. که در زیر به برخی از این مزایا اشاره می کنیم :

1 – سبک بودن و نشکن بودن از مهمترین ویژگی این ظروف است.

2- بهترین انتخاب در مکان های شلوغ می باشد

3 –  در مراسم های بزرگ مثل عروسی ها، جشن تولدها بسیار کاربردی است.

4- در طرح ها و نقش های گوناگون تولید می شود.

5- در تبلیغات برندینگ به کار می رود.

6- قیمت مناسب و به صرفه از ویژگی های این محصول می باشد.

7- برخلاف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی سرطان زا نیست

8- مقاومت بالا در برابر حرارت یکی از مهمترین ویژگی های این ظروف می باشد.

9- تجدید پذیر بودن  (قابلیت برگشت به محیط زیست را دارند)

10 – بهداشتی بودن ظروف یکبار مصرف کاغذی باعث شد تا در رستوران‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

مراحل چاپ لیوان کاغذی

 
طبق خبر شماره ۳۱۹۶۲۵ در بهار نیوز چاپ لیوان کاغذی یکی از مدرن ترین خدماتی است که مجموعه های چاپ اقدام به تولید آن می کنند. چاپ لیوان کاغذی با برند شما یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین لیوان ها است که در کشور ما مورد استقبال بسیاری از افراد می باشد. در چاپ روی لیوان کاغذی از پوشش پلی اتیلن استفاده می شود که استفاده از پلی اتیلن در چاپ لیوان ها باعث می شود اینگونه لیوان ها در محیط زیست زودتر بازیافت شوند و به محیط زیست کمترین صدمه را وارد نمایند.

چاپ و تولید لیوان کاغذی طی چند مرحله انجام می شود. در ابتدا کاغذ توسط ماده پلی اتیلن روکش می شود، این روکش باعث مقاومت لیوان شده و مانع نفوذ مایعات در آن می شود، اگر کاغذ بصورت یکطرفه روکش شود آن را سینگل و اگر دو طرفه روکش شود آن را دابل می نماییم. پس از آنکه کاغذ روکش شد توسط دستگاه برش به اندازه بدنه ظرف برش داده می شود و کاغذ چاپ شده به شکل استروک در می آید سپس در مرحله آخر کاغذ در دستگاه چاپ قرار می گیرد و محصول نهایی تولید می شود.چاپ لیوان کاغذی این روزها طبق سلیقه و نظر مشتریان انجام می شود، به طوری که مشتری تعداد، اندازه و طرح محصول مورد نظر خودش را به تولید کننده سفارش می دهد و آن را تحویل می گیرد.

قیمت عمده لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی به خواسته مشتریان در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و به دست عموم می رسند. قیمت لیوان کاغذی بسته به تیراژی که خریداران آن درخواست می کنند تغیر می کند و از آنجا که این محصول امروزه در هر مکانی قابل استفاده هست سعی داریم قیمت مناسبی برای خریداران عمده این محصولات در نظر بگیریم.

قیمت لیوان کاغذی بسته به مواد اولیه بکار رفته در آن و نوع کاغذ مصرفی در تولید آن متغیر هست، البته بسته به نوع مواد اولیه قیمت لیوان کاغذی متغیر است ولی با توجه به استقبال زیادی که از محصولات کاغذی این روزها در بازار دیده می شود، محصولات کاغذی در طرح های مختلف و اختصاصی تولید و عرضه می شوند.

اخیرا محصولات کاغذی طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. لیوان های کاغذی گزینه ای سازگارتر با محیط زیست هستند زیرا می توان آنها را بازیافت کرد در حالی که لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف فقط به محیط زیست آسیب می رسانند. برای خرید اینترنتی لیوان های کاغذی در سایزهای دلخواه خود با قیمت های مناسب می توانید به سایت های معتبر اینترنتی همچون لیوان کاغذی ساحل جنوب  مراجعه نمایید و سفارش خود را آنلاین ثبت نمایید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا