برترینهای کسب و کاررویدادها

با چاپ یووی چه محصولاتی تولید می شوند؟

چاپ یووی چیست و چه تفاوتی با چاپ های موجود دارد؟

چاپ یووی در بهترین مرکز چاپ فلت بد نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پخت جوهر یووی استفاده می کند. تفاوت عمده چاپ یووی با چاپ سابلیمیشن و اکو سالونت در نحوه ی خشک شدن جوهر چاپ است که شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما در عمل تفاوت های زیادی ایجاد کرده است. هنگام چاپ پس از افشانده شدن جوهر چاپ روی بستر چاپ توسط هد دستگاه، بلافاصله جوهر در معرض تابش نور فرابنفش قرار می گیرد و همین باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می شود.

این کار همچنین به طرح جرم داده و باعث برجسته شدن ان می شود به علاوه چون هد دستگاه با بستر چاپ تماس ندارد شما می توانید از چاپ یووی برای چاپ روی تقریبا هر بستری استفاده کنید. فقط کافی است محصول شما با ابعاد و میزان حداکثر ارتفاع قابل چاپ دستگاه مغایرت نداشته باشد.

چاپ های حاضر فرّارهای آلی بسیاری در هوا آزاد می کنند در صورتی که چاپ یووی به دلیل خشک شدن سریع فرارهای آلی بسیار کمی آزاد می کند از این رو از چاپ یووی به عنوان چاپ سبز نیز یاد می شود. همچنین چاپ های موجود به علت جذب شدن در بستر چاپ از درخشندگی و زیبایی کمتری هم نسبت به چاپ یووی برخوردارند. جهت دریافت لیست قیمت چاپ یووی با ما تماس بگیرید.

چاپ یووی چه برتری نسبت به سایر چاپ ها دارد؟

  • چاپ روی بازه ی گسترده ای از بسترهایی با جنس متفاوت : بر خلاف دیگر چاپ های حاضر، چاپ یووی روی هر سطحی قابلیت چاپ دارد با این توضیح که برای بعضی سطوح نیاز به اماده سازی و استفاده از پوشش مخصوص (کوتینگ-coating) می باشد. چوب ، فلز ، پلاستیک و سرامیک حتی روی CD و بتن هم از این چاپ استفاده شده است.
  • عدم نیاز به آماده سازی بستر چاپ در بیشتر موارد : همانطور که اشاره شد چاپ یووی در بیشتر موارد نیازی به اماده سازی ندارد. اما لازم به ذکر است که برای سطوحی مانند کاشی و شیشه استفاده از کوتینگ برای ماندگاری بیشتر و لاک مخصوص (وارنیش) برای براق شدن کار بی تاثیر نیست.
  • مقاوم در برابر گرما، رطوبت، پاک کردن و خراش : چون این نوع چاپ توسط نور فرابنفش بلافاصله خشک می شود از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است .
  • زمان سریع خشک شدن یعنی افزایش سرعت چاپ : با توجه به کاربردها و کیفیت چاپ ، چاپ یووی سرعت مناسبی دارد و این به معنای افزایش سرعت تولید است.
  • چاپ لایه های رنگ مختلف در آن واحد : دستگاه های چاپ یووی قابلیت چاپ لایه های رنگ مختلف در ان واحد را دارند به این معنا که مثلا در یک پرینت ابتدا رنگ سفید و بلافاصله رنگ اصلی را پرینت می گیرند.
  • پتانسیل بالا برای خلاقیت و نو آوری : قابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا شما را با دنیایی از خلاقیت روبرو می کند. چاپ عکس روی پلکسی، شیشه، کاشی و سرامیک و حتی قاب گوشی تنها بخشی از قابلیت های موجود است.
  • سالم تر برای محیط کار و سیاره شما : جوهر یووی مانند جوهرهای دیگر ایزوپروپیل الکل تولید نمی کند. ترکیبات آلی فرّار (VOCs) ، را به اتمسفر نمی افزاید. بنابراین بویی به وجود نمی آید که نیاز به تهویه باشد. این کار محیط کاری کارامدتری را برای کارکنان شما ایجاد می کند.

چاپ عکس با کیفیت با استفاده از چاپ یووی

قابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا این امکان را به وجود می آورد که استفاده از چاپ یووی در صنعت تبلیغات یک امتیاز باشد برای کسانی که کارهایی با کیفیت بالا می خواهند. برای این کار شما به یک پرینتر یووی و یک عکس دقیق با کیفیت نیاز دارید.

جوهر یووی چه تفاوتی با سایر جوهرها دارد؟

  • خشک شدن فوری جوهر در سرعت های مختلف چاپ
  • قابلیت پرینت بر روی متریال های سخت و نرم مثل چرم، پی وی سی، آلومینیوم، پلکسی، شیشه، چوب و …
  • انعطاف پذیری بالای جوهر و مقاومت در مقابل ترک خوردگی
  • چسبندگی قوی بر روی متریال های کوتینگ خورده و بدون کوتینگ
  • بوی کم و دوستدار محیط زیست
  • مقاومت بالا در مقابل الکل و خراش
  • بیشتر از 3 سال ماندگاری در فضای بیرونی
  • استفاده از تکنولوژی نانو، ذرات پیگمنت کمتر از 100-200 نانومتر می باشد که کوچکتر از قطر نازل های هد می باشد که باعث جلوگیری از گرفتگی هد میشود.

سیکلو هگزانون چیست: مایع بی رنگ متمایل به زرد است که بویی استونی دارد و به عنوان رنگبر در حلال رزین های سنتزی، طبیعی، سلولوز، چربی ها و واکس ها کاربرد دارد.

انواع دستگاه چاپ یووی

فلت بد: دستگاه چاپ فلت بد فقط روی اجسام تخت ،یا اجسامی که دارای قسمتی تخت هستند که امکان چاپ روی ان میسر باشد.فلت بد یعنی تخت تخت.

رول به رول: برای مواردی که مواد اولیه ی کار به صورت بسته بندی های رولی باشد.

ترکیبی (هایبرید): به دستگاه هایی که قابلیت فلت بد و رول به رول را به صورت همزمان دارند اصطلاحا هایبرید گفته می شود.

کاربردهای چاپ یووی روی چوب و MDF:

✓ کاربرد چاپ روی چوب و MDF در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل مسکونی

✓ استفاده از چاپ روی چوب در محیط های اداری، فضاهای نمایشگاهی و هنری

✓ چاپ بر روی دیوارپوش ها، سقف پوش ها و پارتیشن های چوبی

✓ به کارگیری چاپ مستقیم روی MDF در ماکت سازی و آموزشگاه ها جهت ساخت تابلوهای آموزشی

✓ چاپ روی انواع لوح تقدیر و تندیس چوبی

✔ چاپ روی قاب گوشی

قاب گوشی یکی دیگر از محصولاتی است که با استفاده از چاپگر یووی قابل چاپ است. فرآیند چاپ بر روی قاب موبایل با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته و به صورت مستقیم بر روی قاب های شفاف، رنگی و مات انجام می شود. چاپ روی قاب گوشی به هیچ وجه به محصول آسیبی نمی رساند و فقط به زیبایی ظاهر آن کمک می کند یا به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چاپ کاملاً ضدخش و ضد سایش بوده و ماندگاری بالایی در برابر رنگ پریدگی طرح دارد.

کاربردهای چاپ یووی روی قاب گوشی:

✓ چاپ روی قاب موبایل جهت تبلیغات

✓ چاپ روی قاب گوشی به عنوان هدیه

✓ چاپ روی قاب موبایل جهت استفاده در مناسبت ها

✓ چاپ تصاویر دلخواه بر روی انواع قاب های موبایل

✓ جنبه مناسبتی و کادویی چاپ عکس روی قاب گوشی

✔ چاپ روی کاشی

چاپ یووی نوعی چاپ دیجیتال است که به شما امکان می دهد هر نوع طرح، تصویر و متنی را بر روی طیف گسترده ای از انواع کاشی و سرامیک های مات و براق با ضخامت های مختلف و بدون محدودیت چاپ کنید.  و سرامیک در برابر نور خورشید، رطوبت، حرارت، خراشیدگی و مواد شوینده بسیار مقاوم است، بنابراین نگران شکستگی یا خط و خش بر روی سطح کاشی و سرامیک نباشید.

در چاپگر یووی ابتدا جوهر بادوامی از جنس مونومرهای آکریلیک روی سطح کاشی و سرامیک خام پخش می شود و سپس در معرض اشعه ماوراء بنفش قوی قرار گرفته و پلیمریزه می شود، اما فقط در صورت لزوم پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح کاشی به چاپ می رسد.

کاربردهای چاپ یووی روی کاشی و سرامیک:

✓ چاپ روی کاشی و سرامیک جهت زیباسازی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل مسکونی و ادارات

✓ دکوراسیون فضاهای نمایشگاهی

✓ چاپ عکس و چهره افراد بر روی کاشی در ابعاد بزرگ به صورت پازل های سرامیکی

✓ استفاده از چاپ روی کاشی در صنعت ساختمان سازی از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، استخر، سونا و جکوزی

✓ چاپ روی کاشی های بین کابینت و دیوارها

✔ چاپ روی پلکسی

پلکسی یکی از پرطرفدارترین محصولاتی است که به واسطه چاپ یووی به چاپ می رسد. این نوع ابزار تبلیغاتی در انواع شفاف، مات، آیینه ای و رنگی موجود است که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و خراشیدگی، وضوح، درخشندگی و شفافیت به عنوان جایگزین جدید برای شیشه معرفی شد. چاپ روی پلکسی دارای کیفیت چاپ بالا و ماندگاری رنگ بسیار طولانی است، به همین دلیل طرح ها در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی سطح شفاف یا مات پلکسی چاپ می شود.

کاربردهای چاپ یووی روی پلکسی:

✓ بهترین جایگزین برای شیشه های دکوراتیو ساختمان ها، آسانسورها و حفاظ های شفاف لابی

✓ به کارگیری چاپ پلکسی در آسمان مجازی، سقف کاذب (ابروباد)، پارتیشن بندی و تایل سقفی

✓ ساخت انواع سازه های نمایشگاهی

✓ استفاده از چاپ پلکسی در باجه های دستگاه خودپرداز

✓ چاپ انواع طرح و نقش مختلف بر روی کارت دعوت پلکسی

✔ چاپ روی چرم مصنوعی

یکی از زیباترین تولیدات چاپ یووی که در صنعت تولید کیف و کفش، مد و پوشاک، مبلمان و هم چنین هدایای تبلیغاتی طرفداران زیادی پیدا کرده، چاپ روی چرم مصنوعی و طبیعی است. کیفیت و ماندگاری بالا محصولات تولید شده توسط این نوع چاپ، در اثر گذر زمان و تماس با مواد شوینده دچار افت کیفیت، کم رنگ شدن یا کدری نمی شود.

کاربردهای چاپ یووی روی چرم مصنوعی:

✓ چاپ روی انواع سالنامه، سررسید و دفترچه های چرم

✓ قابلیت چاپ بر روی قاب گوشی و تبلت چرمی

✓ استفاده از چاپ روی چرم مصنوعی در صنعت مبلمان جهت ساخت مبل و کوسن های چرمی

✓ ساخت انواع تابلوهای نفیس چرمی

✓ چاپ روی جعبه کادوهای چرمی

✔ چاپ روی شیشه

یکی از جذاب ترین محصولات دکوراتیو چاپ یووی، چاپ روی شیشه است که پشت آن به صورت چسب دار بوده و مانند شیشه از هر دو طرف قابل رؤیت است. در این نوع چاپ، طرح با استفاده از اشعه ماوراء بنفش مستقیماً بر روی سطح صاف شیشه چاپ می شود. ، از مقاومت و ماندگاری بالایی در برابر حرارت، نور خورشید، رطوبت، شستشو، شوینده های الکلی و خراشیدگی برخوردار است به همین دلیل می تواند بین 4 الی 5 سال بدون ترک خوردگی و شکستگی دوام بیاورد!

کاربردهای چاپ یووی روی شیشه:

✓ چاپ روی شیشه غرفه های نمایشگاهی

✓ کاربرد تزئینی در دکوراسیون فضاهای ساختمانی و اداری

✓ تزئینات درهای شیشه ای اتاق های نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب

✓ چاپ تصاویر روی شیشه در صنعت لوازم خانگی مانند شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر، فر و…

✓ نمایش و تبلیغ محصولات بر روی سطوح شیشه ای ویترین مغازه ها، سوپر مارکت ها، فروشگاه ها، بوتیک ها، نمایشگاه ها، پاساژها و مراکز تجاری

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا