سلامت

اشتباه در تولید بر واکسن «آسترازنکا» سایه افکند

: فتاب‌‌نیوز:

Astrazenka و دانشگاه آکسفورد اعتراف کرده اند که در تولید Covid 19 مشکلی رخ داده است. این می تواند نتایج آزمایشات فعلی در مورد اثر بخشی این واکسن را زیر سوال ببرد. Astrazenka در طی آزمایش واکسن کرونا ، دوز کمتری از حد انتظار را به تعدادی از داوطلبان تزریق کرد. برخلاف انتظار ، کسانی که دوزهای کمتری دریافت می کنند در برابر بیماری کووید ایمنی بیشتری دارند 19.

طبق گفته Astrazenka ، این واکسن 90 درصد موثرتر نبود. 62 درصد از کسانی که بیش از دو دوز واکسن دریافت کرده اند از بیماری کووید محافظت می شوند 19.

آسترازنکا اعلام کرد که بسته به نتیجه واکسن ، واکسن این شرکت در هر دو گروه داوطلب 70٪ موثر خواهد بود. با این حال ، نحوه گزارش این اطلاعات و خطایی که در حین تولید واکسن رخ داده ، ابهاماتی را برای کارشناسان برجای گذاشته است. به همین دلیل ، مدیر اجرایی شرکت دارویی Astrazenka اکنون در مورد انجام آزمایش دوم برای اندازه گیری اثر بخشی واکسن علیه ویروس کرونا صحبت می کند.

Astrazenka و دانشگاه آکسفورد احتمالاً به داوطلبان کمتری در آزمون جدید احتیاج دارند. در نتیجه ، این آزمون سریعتر از آزمون اولیه انجام می شود. با این حال ، نگرانی در مورد نتیجه آزمایش واکسن Astrazenka ارزش سهام شرکت دارویی را کاهش داده است.

مقامات آسترازنکا گفتند که برای جلوگیری از تایید استفاده از مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا انتظار ابهاماتی در مورد نتیجه آزمایشات این شرکت واکسن ندارند. با این حال ، آنها می گویند با توجه به اشتباه ، مجوز گرفتن از مقامات بهداشتی آمریکایی “دشوار” است.

آسترازنکا هنوز امیدوار است که بتواند از واکسن تولید شده برای جلوگیری از بیماری همه گیر Covid 19 در برخی از کشورها قبل از پایان سال جاری اجازه بگیرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا