برترینهای کسب و کارعمومی

برای مهاجرت به هلند چقدر پول لازم است

ارزیابی شرایط اقتصادی برای مهاجرت به هلند

کشور هلند سرزمین آسیاب های آبی و گل های لاله برای مهاجران خارجی بیشتر از همه به خاطر ثبات اقتصادی، کیفیت بالای زندگی و نیز سطح درآمدی بالا معروف است. به همین دلیل نیز سطح رفاه اجتماعی در هلند بسیار بالاست. و این را می توان با توجه به شاخص تولید ناخالص داخلی هلند نیز متوجه شد. همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، درآمد هلند ناشی از تولید ناخالص داخلی که در سال 2020 حدود $1018.01 تریلیون دلار بوده در سال 2021 به بیش از $1100 تریلیون دلار برسد و در سال های 2022 نیز تا $1150 و در سال 2023 نیز به $1200 تریلیون دلار برسد:

گذشته از این نرخ بیکاری در هلند نیز امیدوارکننده است. همان طوری که در نمودار زیر (نرخ بیکاری هلند از سال 2003 تا سال 2022) هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری هلند با فراز و فرودهای مختلف نهایتا در سال 2022 به حدود 3.9% رسیده است و همین روند کاهشی برای سال 2023 نیز پیش بینی می شود:

مهاجرت به هلند بدون وکیل مهاجرتی؟!

همواره هلند جزء بهترین مقاصد مهاجرتی در سراسر اروپا محسوب می شود و خیلی از متقاضیان اخذ اقامت اروپا مایل به ارائه درخواست به کشور هلند هستند. متقاضیانی که با اهدافی مثل تحصیل در هلند، کار در هلند، ازدواج در هلند و سرمایه گذاری در هلند به این کشور اروپایی چشم دوخته اند. اما آنها بایستی به این نکته مهم نیز توجه کنند مهاجرت به هلند از طریق روش های فوق یک نوع پروسه حقوقی است که ممکن است آنها با این پروسه نا آشنا باشند و به همین دلیل کوچکترین اشتباه آنها در این پروسه می تواند منجر به شکست و ریجکتی ویزا برای آنها گردد. از همین رو نیز به متقاضیان توصیه می شود قبل از آغاز پروسه مهاجرت به هلند و برای افزایش شانس ویزا شدنشان حتما از راهنمائی ها و مشاوره های یک وکیل مسلط به فرآیند مهاجرت به هلند بهره گیرند.

  شرایط زندگی در هلند

کشور هلند تحت عنوان سرزمین اصلی اروپا شناخته می شود. زندگی در این کشور در سطح بین المللی قرار دارد. این کشور پلی در خصوص ورود به اتحادیه اروپا است. زندگی در این کشور حتی برای شهروندان اتحادیه اروپا نیز با جذابیت بالا روبه رو است. زندگی در این کشور شرایط با کیفیتی را برای افراد فراهم می کند. قیمت اجاره خانه در کشور هلند بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است. اشخاص نیز می توانند در خصوص خرید خانه از وام نیز بهره مند شوند. شرایط کاری مساعد برای مهاجرین و نرخ بیکاری پائین از سایر مزیت های این کشور در خصوص اخذ اقامت محسوب می گردد که متقاضیان نباید به سادگی از این شرایط چشم پوشی کنند.

 ورود کوتاه مدت به هلند

هلند از اعضای اتحادیه اروپا است و اتباع کشورهای عضو اتحادیه برای ورود به هلند نیاز به اخذ ویزا ندارند. اما ایرانیان می بایست جهت ورود به این کشور بنا به نوع اقامت، درخواست ویزا دهند. اگر فردی قصد سفر به هلند به جهت بازدید از اقوام یا دوستان، کارهای فصلی کمتر از 3 ماه، دوره های آموزشی و یا سفر توریستی را دارد می بایست برای ویزاهای نوع C که یک ویزای کوتاه مدت بوده درخواست دهد.

این نوع ویزا برای مدت نهایتا 3 ماه صادر می گردد و قابلیت تمدید برای 3 ماه دیگر را هم دارد. اگر کسی برای کار موقت با این ویزا به هلند سفر می کند، می تواند در این مدت با یک کارفرما که مجوز کار را برای یک نیروی کار فصلی فراهم نموده است کار کند. البته این نوع کار موقت بوده و نمی توان این ویزا را به نوع دیگری از اقامت تبدیل نمود.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

جالب است بدانید که در حال حاضر بهترین و آسان ترین راه مهاجرت به کشور هلند، از طریق تحصیل است. این راه مهاجرت نه تنها آسان ترین راه برای مهاجرت به هلند بلکه آسان ترین راه برای مهاجرت به اروپا برای ایرانیان شناخته می شود. موسسات آموزشی فراوانی در هلند وجود دارد که امکان تحصیل را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند. مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، در حال حاضر پر مخاطب ترین نوع مهاجرت از سوی ایرانیان برای مهاجرت به هلند است. دانشجوی متقاضی می تواند با این ویزا به این کشور مهاجرت نموده و در این کشور تحصیل کند. تحصیل در هلند برای دانشجویان ایرانی رایگان نبوده و دانشجویان سالیانه هزینه ای 6000€ تا 20000€ (یورو) بابت شهریه پرداخت می کنند که این هزینه ها برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

مدارک لازم برای تحصیل در هلند

این مدارک دو دسته اند یکی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی و دسته دیگر مدارک مورد نیاز برای تقدیم به سفارت به منظور اخذ ویزای تحصیلی. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از هلند عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ نیز عبارتند از:

This browser does not support the video element

دلایل تحصیل در هلند

تحصیل در هلند برای شهروندان خارجی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. تحصیل در این کشور مزایای قابل توجهی دارد که در اینجا به چند مورد شاخص آن اشاره می شود:

هزینه زندگی در هلند در سال 2023

هزینه های زندگی از موارد حائز اهمیت در باب مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت نیز است و این هزینه های زندگی در کشور هلند بالا است. در سال 2023 شاخص 4.4% بالاتر از ایالات متحده آمریکا است. در این بخش از مقاله به هزینه های بازار، مسکن، حمل و نقل و پوشاک نیز پرداخته می شود:

بدان گونه که در نمودار پایینی هم معلوم شده است، اجاره خانه گرانترین آیتم از آیتم های هزینه زندگی در کشور هلند است:

مهاجرت به هلند از طریق کار

نرخ بیکاری در هلند مخصوصا طی چند ماه اخیر دچار تحولات زیادی شده است. هم اکنون نرخ بیکاری در این کشور حدود 3.4% گزارش میشود که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، نرخ مطلوبی است. بهمین دلیل بازار کار هلند مخصوصا برای جذب متخصصان ظرفیت خوبی دارد. جالب است بدانید که مطابق آمار Centraal Planbureau یا CPB متوسط درآمد ناخالص سالیانه و ماهیانه کارگران در هلند از این قرار است:

اما برای اطلاع از بهترین و پردرآمدترین مشاغل کشور هلند بهتر است به نمودار زیر مراجعه شود. همان طوری که در این جدول هم مشهود است، جراحان و پزشکان، قضات و وکلا جزء سه رشته شغلی بادرآمد بالا در هلند محسوب می شود:

در نوع ویزای کار هلند اگر شخصی در یک شرکت چند ملیتی کار کند و چنانچه آن شرکت شعبه ای در هلند نیز داشته باشد می تواند نیروی خارج از اتحادیه اروپا را جهت کار در این کشور جذب نماید. البته طی نمودن این مسیر اصلا ساده نبوده و متقاضی ملزم به برآورده نمودن بیش از 10 شرط است. اولین اصل این است که فرد در یک کشور خارج از اتحادیه اقامت داشته باشد؛ وی در مسئولیتی به عنوان مدیریت متخصص و یا یک کارآموز که حداقل دارای تحصیلات کارشناسی ارشد هست می تواند درخواست دهد. متقاضی می بایست قبل از درخواست انتقال به شعبه شرکت در هلند حداقل 3 ماه در شعبه کشور محل اقامت خود کار کرده باشد.

مقایسه مهاجرت به هلند و آلمان از طریق کار

برای مهاجرت به هلند از طریق کار فرد باید لزوما از یک کارفرمای هلندی پیشنهاد شغلی داشته باشد؛ به این منظور نیز کارفرمای مربوطه باید علاوه بر داشتن مجوزهای لازم برای استخدام نیروی خارجی، فرصت شغلی را 3 ماه در هلند و 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند. این در حالی است که آلمان جزو معدود کشورهای دنیا است که ویزایی به نام ویزای جستجوی کار صادر می کند و این فرصت را به متقاضیان کار می دهد تا با حضور در خاک آلمان شانس پیدا کردن کار را افزایش دهند. البته با توجه به تسلط مردم هلند به زبان انگلیسی، استخدام شدن در این کشور در غالب مشاغل، به جز پزشکی و غیره، بدون نیاز به داشتن دانش زبان هلندی هم امکان پذیر است. در حالی که برای پیدا کردن شغل در آلمان بهتر است افراد حداقل در سطح B1 به زبان آلمانی آشنایی داشته باشند.

نرخ بیکاری در هلند در سال 2023 تنها 3.4% است اما در آلمان کمی بیشتر و در حدود 5.5% است. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است متوسط درآمد ماهیانه دریافتی افراد در دو کشور مذکور با هم مقایسه شده است:

اخذ بلوکارت در هلند

در نوع دیگری از ویزای کار می توان به بهترین کارت اقامتی در اروپا جهت کار یعنی Blue Card اشاره داشت. ارسال دعوتنامه و قرارداد کاری از سوی کارفرماست. همچنین نیاز است که فرد متقاضی، یک مدرک تحصیلی آکادمیک با دوره زمانی حداقل 3 سال را دارا باشد و مدت قرارداد نیز کمتر از 12 ماه نباشد. میزان حقوق دریافتی بر اساس قوانین اداره کار هر سال دست خوش تغییر می شود و در حال حاضر برای دریافت کارت آبی باید حداقل دارای حقوق ماهیانه 5000€ (یورو) در هلند بود. برخی مشاغل جهت کار در هلند از قبیل طبابت و وکالت نیاز به تطبیق مدرک تحصیلی و گذراندن استانداردهای کاربردی در این کشور هستند.

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

یکی از معضلات مهمی که کشورهای اروپایی امروزه با آن روبرو شده اند، شرایط پناهندگی شهروندان کشورهای دیگر در این قاره است. کشورهای برتر اروپایی با هجوم مهاجران غیرقانونی روبرو شده اند و به همین دلیل محدودیت هایی را در این زمینه وضع کرده اند تا جلوی این نوع مهاجرت را بگیرند. برای پناهندگی در هلند فرد باید نشان دهد که بنا به دلایلی نمی تواند در کشور خود اقامت داشته باشد و جان او در خطر خواهد بود. افرادی که گرایشات جنسی خاص دارند، بزرگ ترین گروه های درخواست دهنده مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی هستند.

افرادی که به کشور خود بازگردانده می شوند، شرایط متفاوتی خواهند داشت و ممکن است در زندان های کشور خود گرفتار شوند و افرادی که پاسخ مثبت دریافت می کنند، می توانند از بسیاری از امکانات شهروندان هلندی در این کشور بهره ببرد.

مهاجرت به هلند از طریق ثبت شرکت

اما شاید در ابتدا این سوال مطرح شود که دلیل اصلی شروع بیزینس در هلند چیست؟ یکی از مهمترین دلایل برای این امر این است که اقتصاد هلند مطابق رنکینگ بانک جهانی به عنوان رقابتی ترین اقتصاد اروپا معرفی شده است. بنابراین این کشور اروپایی از قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت برخوردار است

دکمه بازگشت به بالا