برترینهای کسب و کاربین الملل

مهاجرت به عمان برای کار

کشور عمان یکی از کشورهای ثروتمند حوزه خلیج‌فارس است. به دلیل اینکه این کشور در دسته کشورهای درحال‌توسعه قرار می‌گیرد، فرصت‌های شغلی زیادی در آن موجود است. در این مقاله شرایط کار، درآمد و مشاغل مورد نیاز کشور عمان براساس آخرین اطلاعات از شرایط کار این کشور در سال 2023 تهیه شده است.

نکته مهم: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

با توجه به نزدیکی به ایران، ارزش بالای واحد پول این کشور، روابط خوب با ایران و سهولت اخذ ویزا، عمان یکی از است. پس اگر به‌دنبال اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری هستید، حتماً عمان را هم جزو گزینه‌هایتان بدانید.

حتی اگر نخواهید از طریق دریافت ویزای کار عمان در این کشور اقامت بگیرید، می‌توانید از آن به‌عنوان راهی برای کسب درآمد دلاری استفاده کنید. تنها نکته مهم در دریافت ویزای کاری عمان این است که شما یک پیشنهاد شغلی قطعی از سوی یکی از شرکت‌های فعال در این کشور داشته باشید.

در این مقاله می‌خواهیم همه آن چیزی را که باید درباره کار در عمان و دریافت ویزای کاری این کشور بدانید، با شما در میان بگذاریم. با سایت ایرانی گشت همراه باشید.

شرایط کار در عمان چگونه است؟

ازآنجاکه نرخ بیکاری در کشور عمان بسیار پایین است تقریبا همه افراد می‌توانند در این کشور حوزه کاری موردعلاقه خود را پیدا کنند. اولین نکته‌ای که باید درباره شرایط کار در عمان باید بدانید، ساعات کاری در این کشور است. هفته کاری در عمان حدود 40 تا 48 ساعت است.

روزهای کاری هفته نیز در این کشور یکشنبه تا پنج‌شنبه است. بنابراین افراد روزانه بین 8 تا 10 ساعت کار می‌کنند. ساعات کاری در این کشور در ماه رمضان ممکن است به شش ساعت کاهش پیدا کند. اما در سایر اوقات سال افراد باید از 8:30 یا 9 صبح تا 6 عصر در محل کار حاضر شوند.

برای دریافت ویزای کار عمان باید یک کارفرما برای شما دعوت‌نامه بفرستد. در این صورت شما می‌توانید به‌عنوان اسپانسر خودتان، فرایند دریافت ویزای کاری و را آغاز کنید.


با استفاده از ویزایی که برای کار در عمان دریافت می‌کنید، می‌توانید همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را نیز با خود همراه کنید. این افراد با استفاده از ویزای خانوادگی شما را همراهی خواهند کرد اما اجازه کار در عمان را ندارند.

یکی دیگر از شرایط کار در عمان این است که بیشتر کارفرمایان در عمان پس از دریافت ویزای کاری عمان برای شما بیمه درمانی خصوصی را ارائه می‌دهند. اما این بیمه‌ها همه خدمات پزشکی را در بر نمی‌گیرند. همچنین یکی از شرایط اصلی برای پیدا کردن کار در عمان تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

در کنار این‌ها بسته به کارفرمایی که دعوت‌نامه ویزای کار عمان را از او دریافت کرده‌اید، می‌توانید کمک‌هزینه‌ای برای تحصیل فرزندتان در مدارس بین‌المللی دریافت کنید. زبان رسمی کشور عمان عربی است. بنابراین برای کار در این کشور باید تا حدی با زبان عربی آشنایی داشته باشید.

به‌علاوه شما برای پیدا کردن کار در عمان نیازی به گرفتن مدرک زبان بین‌المللی نخواهید داشت. در کنار این‌ها می‌توانید برای پیدا کردن کار موردعلاقه خود در عمان، پیش از اقدام به دریافت ویزای کار در عمان با یک ویزای توریستی به این کشور بروید و با فرصت‌های مختلف شغلی در آن آشنا شوید.

جاب آفر عمان چیست؟

یکی از اصلی‌ترین شرایط برای دریافت ویزای کار عمان، داشتن Job Offer (پیشنهاد کاری) است. در این حالت شما باید با توجه به تخصص یا مدرک خود، از یک کارفرما در عمان جاب آفر دریافت کنید. به‌این‌ترتیب شما باید پیشنهاد کار خود را به کارفرمایان در عمان ارسال کرده و یک کارفرما برای استخدام شما تمایل نشان دهد.

اگر در مدت دو سال پیش از ارسال تقاضا برای یک کارفرمای عمانی در این کشور مشغول به کار بوده‌اید، باید گواهی ترخیص از سمت کارفرمای قبلی را برای کارفرمای جدید خود ارسال کنید. همچنین اگر هنوز زمان ویزای کار عمان برای شما تمام نشده است، باید گواهی ترخیص از کار را ارائه دهید.

برای دریافت جاب آفر عمان باید مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان در عمان ارسال کنید. کارفرمای عمانی این مدارک را مطالعه کرده و در صورت تایید از شما می‌خواهد که در آزمون‌های مربوط شرکت کنید.

پس از شرکت در آزمون‌ها و کسب نمره قبولی می‌توانید برای دریافت ویزای کار عمان اقدام نمایید. در صورت دریافت جاب آفر کارفرمای عمانی باید مجوز استخدام یک فرد خارجی را از اداره پلیس و اداره کار این کشور دریافت کند.

ویزا کاری عمان دارای 2 سال اعتبار است. همچنین برای دریافت این ویزا سن متقاضی باید بالاتر از 21 سال و پایین‌تر از 60 سال باشد.

حقوق کار در عمان چقدر است؟

بسته به اینکه موفق به دریافت ویزای کار در عمان برای چه شغلی شده باشید، میزان درآمد ماهیانه شما متفاوت است. اما ازآنجاکه ارزش پول این کشور از ایران بیشتر است، با پیدا کردن کار در عمان درآمد شما به حد قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر متوسط حقوقی که افراد در عمان دریافت می‌کنند، حدود 1780 ریال عمان برآورد شده است.

حداقل حقوق دریافتی در این کشور برابر 450 ریال عمان و حداکثر حقوق دریافتی برابر 7900 ریال عمان است. حداکثر حقوق به افرادی تعلق خواهد گرفت که به‌عنوان متخصص موفق به دریافت ویزای کاری عمان شده‌اند. همچنین شغل‌های پزشکی نیز در این کشور از حقوق و مزایای خوبی برخوردار هستند. علاوه بر تخصص، سابقه کار نیز بر روی حقوق کار در عمان تاثیرگذار است.

با این میزان درآمد، می‌تواند بسیار ساده و لذت بخش باشد. درآمد افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کار مرتبط در حوزه کاری درخواست‌شده داشته باشند حدود 32 درصد از افراد تازه‌کار بیشتر است. این افزایش درآمد برای سابقه کاری بیشتر از 5 سال نسبت به تازه‌کارها حدود 70 درصد بیشتر است.

البته این سابقه کار باید در زمان کار در عمان به دست آمده باشد. به‌علاوه افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند حدود 29 درصد بیشتر از افرادی در سطح تحصیلات پایین‌تر حقوق می‌گیرند.

قبل از همه این مواردی که ذکر شدند، باید بدانید که برای مهاجرت به عمان یکسری هزینه‌های عمومی وجود دارد از جمله دریافت مدارک و یا آماده‌سازی آن. همچنین یکسری هزینه‌های اختصاصی برای هر مسیر مهاجرتی به این کشور وجود دارد. اطلاعات بیشتر درباره هزینه مهاجرت به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟

برای اینکه متوجه شوید که آیا فرصت کار در عمان برای شما فراهم است یا نه باید لیست مشاغل مورد نیاز عمان را بررسی کنید. این فهرست به شما نشان می‌دهد که تا چه حد شانس دریافت جاب آفر از کارفرمایان عمانی را خواهید داشت.

این لیست توسط دولت عمان منتشر شده و با آغاز هر سال به‌روزرسانی می‌شود. مشاغل موجود در این فهرست در چند دسته اصلی قرار می‌گیرند. به‌علاوه داشتن مدرک دانشگاهی در این حوزه یا مدرک فنی حرفه‌ای، شانس شما را برای دریافت ویزا کاری عمان افزایش خواهد داد.

در ادامه به مهم‌ترین حوزه‌های شغلی نیازمند نیروی کار در عمان اشاره می‌کنیم:

حوزه‌های شغلی نیازمند نیروی کار در عمان
حوزه مهندسی حوزه ساختمان و ساخت و ساز
حوزه فناوری اطلاعات حوزه گردشگری و مهمانداری
حوزه پزشکی و درمان حوزه تدارکاتی

این‌ها تنها بعضی از حوزه‌های نیازمند نیروی کار در عمان هستند. مشاغل زیادی در حوزه‌های مختلف کاری در عمان نیازمند نیروی کار هستند که با داشتن مهارت و تخصص لازم می‌توانید در این مشاغل مشغول به‌کار شوید.

بسیاری از تخصص‌ها در در واقع مشاغل پردرآمد این کشور هستند که با مشغول به کار شدن در آن‌ها می‌توانید روی دستمزد و حقوق بسیاری بالایی حساب باز کنید.

لیست کامل مشاغل مورد نیاز عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

مهارت‌های فنی

اگر می‌خواهید از طریق داشتن مهارت‌های فنی برای کار در عمان جاب آفر دریافت کنید، باید در این زمینه مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای داشته باشید. شما می‌توانید با داشتن مدرک معتبر در شغل‌های نقاشی ساختمان و امور مربوط به برق و الکترونیک برای دریافت ویزای کار عمان اقدام کنید.

با گسترش خطوط هواپیمایی عمان افزایش یافته است، و فرصتی است برای ایرانیان برای داشتن درآمد بالاتر.

رشته‌های پزشکی

اگر در یکی از حوزه‌های مربوط به درمان دارای مدرک هستید و کار می‌کنید، شانس زیادی برای پیدا کردن کار در عمان دارید. در لیست مشاغل موردنیاز عمان در حوزه درمان عناوین شغلی پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، اورژانس، رادیولوژی و فیزیوتراپی به چشم می‌خورند. برای پیدا کردن کار در عمان در حوزه‌های پزشکی باید حداقل سه سال سابقه کار مرتبط داشته باشید.


به‌علاوه شرکت در آزمون‌های پرومتریک Prometric نیز برای افراد متقاضی کار در عمان در رشته‌های پزشکی لازم است

پس از قبولی در آزمون عملی نیز از شما گرفته می‌شود. در آزمون عملی شما در مقابل یکی از اساتید پزشکی در عمان قرار خواهید گرفت و باید به سوالاتی که او درباره بیماران از شما می‌پرسد پاسخ بدهید.

پس از طی کردن تمامی این مراحل ویزای کار عمان برای شما صادر شده و می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کادر درمان به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

رشته‌های مالی

یکی دیگر از حوزه‌های اصلی برای کار در عمان رشته‌های مربوط به امور مالی است. به‌این‌ترتیب اگر شما در رشته حسابداری یا مدیریت تجاری تحصیل کرده باشید و یا سابقه کار مرتبط در فروشندگی یا صندوقداری را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزا کاری عمان اقدام نمایید.

سخن پایانی

کار در کشور عمان با توجه به گزینه هایی که در این مقاله گفته شد یک پیشنهاد جذاب است. نزدیکی به ایران، وجود مشاغل و گزینه‌های جذاب برای کار در این کشور و همینطور درآمدهای بالا. در مورد ایرانیان کمی قضیه متفاوت می‌شود و پذیرش ایرانیان کمی مشکل است. ما در پارسی کانادا خدماتی که در زمینه کار در عمان ارائه می‌دهیم محدود به مهاجرت پزشکان و پرستاران است. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی را پر کنید تا متخصصان ما در پارسی کانادا با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول

دلایل بسیاری می‌تواند دبی را به شهری ایدئال برای مهاجرت تبدیل کند. کیفیت مطلوب خدمات شهروندی، اقتصاد قدرتمند، نیاز به نیروی کار متخصص، درآمد سرانه بالا و توسعه‌یافتگی از جمله این موارد است.

امارات و دبی به دلیل نیاز به نیروی کار و متخصص، روش‌های متنوعی برای جذب مهاجرین طراحی کرده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به مهاجرت از طریق کار و مهاجرت پزشکان اشاره کنیم.

بسیاری از مؤسسات برای تبلیغات و جذب مشتری، به‌دروغ می‌گویند هزینه‌های زندگی در دبی کم است. درحالی‌که این‌طور نیست. هزینه‌های زندگی در دبی بالاست. بااین‌حال چرا دبی جای خوبی برای زندگی است؟ چون درآمدهای شما نیز در این شهر امارات، از خیلی از نقاط مهاجرپذیر دیگر بالاتر است. درآمد بالا، علاوه بر پوشش هزینه‌ها، به شما اجازه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مناسب نیز می‌دهد.

بله! به دلایل بسیار. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، فاصله زمانی و مسافتی کم نسبت به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته دبی را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این شهر زیبای حاشیه خلیج فارس، گواه این واقعیت است.

کاریابی در عمان چگونه است؟

یکی از راه‌های پیدا کردن کار در عمان، استفاده از سایت‌های کاریابی است. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که به پیدا کردن یک کارفرما که به شما احتیاج داشته باشد، کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

برای کاریابی در عمان می‌تواند از موسسات عمانی یا ایرانی فعال در این حوزه کمک بگیرید. این موسسات با توجه به رزومه و سوابق شغلی و تحصیلی شما، مناسب ترین موقعیت‌های شغلی را برای شما پیدا می‌کنند.

اطلاعات جامع‌تر در این زمینه را می‌توانید در مطلب مطالعه کنید.

روش اعزام نیروی کار به عمان

برخی از افراد جویای کار در عمان به دنبال فرصتی هستند که بتوانند از اعزام فوری نیروی کار به عمان استفاده کنند. زیرا معمولا پیدا کردن کار در عمان با استفاده از این فرصت‌ها ساده‌تر خواهد بود.

به دلیل اینکه رشد اقتصادی در کشور عمان بسیار سریع اتفاق افتاده است، در بسیاری از موارد می‌توان در شرایط اعزام فوری نیروی کار، درخواست کار در عمان را ارسال کرد.

در این صورت کارفرمایان باید برای جذب نیروی کار درخواست یا فراخوانی را منتشر کنند. درنتیجه موسسات مربوط به مهاجرت می‌توانند رزومه افرادی جویای کار در عمان را بررسی کرده و در صورت مساعد بودن شرایط برای درخواست کار در عمان اقدام کنند.

سخن پایانی

کار در عمان به دلیل درآمد بالایی که دارد در کنار ارزش پول بالاتر نسبت به ایران، برای بسیاری از ایرانیان یک فرصت بسیار فوق‌العاده است. در حال حاضر افرادی که در رشته‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل کرده‌اند، فرصت بیشتری برای دریافت ویزا کاری عمان دارند. دریافت مراحلی دارد که با طی کردن این مراحل می‌توانید به این کشور خاورمیانه راه پیدا کنید.

سوالات متداول:

از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانیم به کار در عمان فکر کنیم، موارد زیر است:

  • کشور عمان در نزدیکی ایران قرار دارد و رفت و آمد به آن بسیار آسان و سریع انجام می‌گیرد
  • قوانین کار به ویژه برای مهاجرین کاملاً بر مبنای قوانین بین المللی و سازمان بین المللی کار است
  • سرانه درآمد بالاست و سطح رفاه اجتماعی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد
  • و

شاخص توسعه انسانی در عمان بسیار بالاست و این کشور با وجود مساحت و جمعیت کم، در رتبه ۴۷ دنیا از لحاظ سطح رفاه و توسعه انسانی قرار دارد. این در حالی است که کشور عمان برنامه‌های درازمدت و فوق‌العاده‌ای هم برای ارتقای زیرساخت‌ها و افزایش سطح رفاه اجتماعی تدارک دیده است.

بیش از ۱ میلیون خارجی در کشور عمان مشغول کار و زندگی هستند. جمعیت کشور عمان تنها کمی بیش از ۵ میلیون نفر است. به بیان دیگر ۲۰ درصد از جمعیت عمان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

ابتدا متقاضیان رزومه‌های خود را ارسال می‌کنند. این رزومه‌ها از طریق شرکت های اعزام نیروی کار به عمان در زمینه‌های کاری مختلف بررسی شده و سپس به موسسات و شرکت‌های فعال در کشور عمان ارسال می‌شود.

چرا موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت؟

موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت یکی از بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلای پارسی کانادا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزنکته مهم: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

قبل از اقدام برای و کار در این کشور، بهتر است با بازار کار عمان و مشاغل پر رونق در آن آشنا شوید. لیست مشاغل مورد نیاز در عمان به شما دید خوبی از وضعیت بازار کار عمان و فرصت های شغلی در این کشور به شما می‌دهد. این لیست مطابق نیازهای کاری عمان در سال 2023 نوشته شده است.

یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین روش‌هایی که می‌توان به واسطه آن به یک کشور خارجی مهاجرت کرد، اخذ ویزای کاری است. برای مهاجرت به عمان نیز می‌توان از ویزای کار استفاده کرد. لیست مشاغل مورد نیاز عمان که در این مقاله برای شما آماده شده، از فرصت‌های شغلی‌ای می‌گوید که اگر شرایط آن را داشته باشید، می‌تواند راه ورود شما به این کشور عربی باشد.

در این مطلب حوزه‌ها کاری پرتفاضا در بازار عمان و مشاغل مورد نیاز آن حوزه‌ها را معرفی می‌کنیم. در ادامه هم نگاهی به وضعیت حقوق و دستمزد در عمان در بعضی از مشاغل می‌اندازیم.

گرفتن ویزا در عمان به واسطه فرصت‌های شغلی

تنها کسانی می‌توانند از طریق فرصت های شغلی در عمان ویزای این کشور را بگیرند که از طرف کارفرماهای عمانی پیشنهاد کاری داشته‌ باشند. صرفا اینکه شما تخصصی دارید که برای این تخصص در عمان فرصت‌های بسیاری وجود دارد دلیل بر این نیست که بتوانید به آن کشور مهاجرت کنید.

باید جایگاه شغلی مورد نظر خود را پیدا کنید و درخواست کار ارسال کنید. در صورتی که با پیشنهاد شما موافقت شد، کارفرما به شما پیشهاد کاری می‌دهد که با در دست داشتن این پیشنهاد به راحتی می‌توانید سایر مراحل را طی کنید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای کاری 21 سال تا 60 سال است. کسی که طریق کار به عمان مهاجرت می‌کند، می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز ویزا درخواست کند؛ البته به این شرط که بتواند توانایی‌اش را در پرداخت هزینه‌های زندگی آنها در این کشور ثابت نماید.


همچنین توجه داشته باشید که مدت زمان ویزای کار صادر شده برای تمامی کارگرهای خارجی در این کشور 2 سال است. پس از پایان 2 سال، فرد باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

مشاغل مورد نیاز عمان در کدام دسته‌های شغلی هستند؟

آن‌چه که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، عمان بیشتر از هر زمان دیگری به نیروهای متخصص نیاز دارد. صنعت عمان تعداد کمی از عمانی‌ها و مهاجران متخصص را به خود دیده است و در نتیجه این می‌تواند فرصت خوبی برای کسانی باشد که خارج از عمان به سر میبرند و از این تخصص‌ها برخوردارند.

تقاضای شغل در صنایع نفت، گاز، پزشکی، ساخت و ساز و امور مربوط به آموزش بسیار بالا است. کشور عمان به دنبال مهندسین، مدیران پروژه، متخصصان فناوری اطلاعات، معلم‌ها و مدرسین است و افراد دارای این شغل‌ها از گزینه‌های محبوبی برای کشور عمان به حساب می‌آیند.

چشم انداز شغلی در عمان

نرخ رشد تولید ناخالص سالانه در عمان 3.7 درصد است. با توجه به این رشد، انتظار می‌رود که بازار کار این کشور یک اوج مناسب را تجربه کند و فرصت‌های شغلی برای افراد واجد شرایط زیاد شود.

بنا بر گفته‌ی شیخ عبدالله بن ناصر البکری (وزیر کار و نیروی انسانی عمان بین سال‌های 2020-2008)؛


در بخش‌های نفت، گاز، دارایی، معدن و تدارکات فرصت‌های شغلی زیاد است و دولت قصد دارد 40 هزار فرصت جدید ایجاد کند که امسال تا 47 هزارتا نیز پیشی گرفت. اکثریت این فرصت‌های شغلی برای زنان است. (رقمی حدود 62%)

جالب است بدانید که دولت عمان هر ساله سهمیه‌ای به صورت درصدی تعیین می‌کند تا با ایجاد و افزایش فرصت‌های شغلی به چشم‌انداز رشد اقتصادی برسد. امسال، این آمار برای شغل‌های متنوعی ارائه شده که خلاصه آن را در جدول زیر می‌بینید:

بخش‌های نیازمند نیروی کار در عمان افزایش سهمیه استخدامی در سال جاری (به درصد)
تکنسین بخش های مهندسی 570%
کارگرهای ماهر در صنایع مهندسی 80%
نیروی کار برای شرکت‌های تولید و بهره‌وری نفت و گاز 90%
شرکت‌های خدماتی 82%
مدیران بخش حسابداری 29%
متخصصین حسابداری 55%
تکنسین بخش حسابداری 66%
مواضع حوزه روحانیت 100%
بخش صنعت 35%
بخش‌های امور بانکی و دارایی 90%

کدام شغل های عمان از محبوبیت بیشتری برخوردارند؟

اطلاعات جدول بالا یک دید کلی درباره حوزه‌های نیازمند نیروی کار در عمان به شما داد. در ادامه نگاهی به مشاغل مورد نیاز عمان در مهم‌ترین حوزه‌های بالا می‌اندازیم:

مشاغل مهندسی در عمان

حوزه مهندسی را می‌توان یکی از حوزه‌ها پر رونق در عمان دانست. مشاغل این حوزه هم همیشه جز لیست شغل های مورد نیاز عمان هستند:

مشاغل مورد نیاز مهندسی در عمان
مهندس نرم‌افزار مهندس داده
مهندس شبکه مهندس مکانیک
مهندس مدیریت ساخت مهندس کنترل کیفیت
مهندس ساخت و تولید مدیر ساخت و توسعه
مهندس هواپیما مهندس پروژه
مهندس صنایع مهندس روشنایی و نورپردازی
مهندس برق و تاسیسات مدیریت مهندسی
مهندس فنی مهندس نرم‌افزار

مشاغل ساختمانی در عمان

مشاغل مورد نیاز ساختمانی در عمان
مدیریت ساخت و ساز سرپرست پروژه ساختمانی
کارگر ساختمانی جوشکار
تکنسین برق ارزیاب هزینه پروژه
مهندس عمران مدیر پروژه
لوله کش نجار
معمار ساختمان نقاش ساختمان
سرکارگر پروژه ساختمانی

مشاغل فناوری اطلاعات در عمان

مشاغل مورد نیاز فناوری اطلاعات در عمان
توسعه دهنده وب آنالیزور برنامه
مهندس مخابرات و شبکه مهندس نرم افزار
برنامه نویس مدیر پایگاه داده Oracle
مهندس داده تحلیلگر داده
متخصص پشتیبانی شبکه تکنسین شبکه
تکنسین تعمیرات کامپیوتر متصدی ورود اطلاعات
مدیر امنیت اطلاعات متخصص GIS
طراح گرافیک وب مستر
کارشناس Cisco

مشاغل گردشگری و مهمانداری در عمان

مشاغل مورد نیاز گردشگری و مهمانداری در عمان
مدیر هتل و اقامتگاه مدیر تشریفات
برنامه ریز تشریفات هماهنگ کننده رویداد
پیشخدمت رستوران سرآشپر
آشپز بل بوی
مدیر رستوران و بار باریستا

همانطور که در جدول بالا هم اشاره شد، دیدید که از مشاغل موردنیاز و پرطرفدار است. در حال حاضر هم تقاضا برای این رشته بسیار بالا رفته است. شانسی است برای ایرانیان تا به درآمد بالا در این ناحیه از خلیج فارس دست یابند.

در بالا فقط مهم‌ترین مشاغل چند حوزه نیازمند نیروی کار در عمان را معرفی کردیم. بدون شک مشاغل مورد نیاز عمان به این لیست ختم نمی‌شود.

در ادامه یکی از حوزه‌های مهم کاری در عمان یعنی حوزه پزشکی و درمان را بررسی کرده و نگاهی به مشاغل مورد نیاز عمان در بخش پزشکی می‌اندازیم:

لیستی از مشاغل پزشکی در عمان

از این رو در سال‌های اخیر به وفور شاهد بودیم. مراقبت‌های بهداشتی اولیه در این کشور برای تمام افراد عمانی رایگان است. حتی اتباع خارجی هم کمک‌هزینه درمانی دریافت می‌کنند.

در جدول زیر مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز پزشکی در عمان را می‌بینید:

مشاغل مورد نیاز پزشکی عمان
دندانپزشک
Dentist
پرستار (با پروانه پرستاری)
Registered Nurse
متخصص قلب و عروق
Cardiac Perfusionist
تکنسین آزمایشگاه
Medical Laboratory Technician
تکنسین بیهوشی
Anesthesia Technician
جراح پلاستیک و زیبایی
Plastic Surgery
ماما (با پروانه مامایی)
Registered Midwife
روانشناس بالینی
Clinical Psychologist
متخصص چشم پزشک
Ophthalmology
متخصص زنان و زایمان
Obstetrics & Gynaecology
جراح ارتوپد
Orthopedic Surgery
دکتر داخلی
Internal Medicine
داروساز
Clinical Pharmacist
تکنسین داروسازی
Pharmacy Technician
بینایی سنجی
Optometrist
دکتر اطفال
Pediatrics
جراح عمومی
General Surgery
متخصص پوست
Dermatology
متخصص کلیه و مجاری ادرای
Urology
تکنسین و دستیار ماما
Assistant Midwife
جراح قلب
Cardio-Thoracic Surgery
شنوایی سنجی
Audiologist
کمک پرستار
Assistant Nurse
متخصص ارتودنسی
Orthodontic
جراح فک و دندان
Oral and Maxillofacial Surgery
دندان پزشک ترمیمی
Restorative Dentistry
متخصص خون شناسی-هماتولوژی
Clinical Scientist – Hematology
پزشک عمومی (پزشک خانواده)
Family Medicine
مراقبت های ویژه
Critical Care Medicine
متخصص روماتولوژی
Rheumatology

در لیست بالا هم تنها بخشی از فرصت های کاری عمان در بخش پزشکی را معرفی کردیم. تمامی متخصصان حوزه درمان اعم از پزشکان، دندان‌پزشکان، پرستاران و حتی تکنسین‌هایی که مشتاق‌اند برای کار به این کشور مهاجرت کنند، پس از طی چندین مرحله می‌توانند به‌عنوان کادر درمان در عمان مشغول به‌کار شوند. مهاجرت پرستاران و دندانپزشکان و شرایط مهاجرت آن ها را در مقاله   و می‌توانید مطالعه کنید.

متوسط حقوق برای فرصت های کار در عمان چقدر است؟

همانطور که دیدید، فرصت های کار در عمان بسیار زیاد هستند. اما چقدر می‌توان از این فرصت‌های کاری درآمد داشت؟ مسلما، در عمان نیز مانند هر جای دنیا میزان حقوق یک کارمند، بستگی به میزان تجربه و کاری که انجام می‌دهد دارد.

کمترین حقوق در عمان 399.00 ریال عمان OMR است و بیشترین حقوق چیزی معادل 2153.00 ریال OMR که حقوق قابل توجهی است. البته میزان حقوق هر کشور زمانی بهتر از یک کشور دیگر است که نسبت حقوق به هزینه‌ها بیشتر باشد.

این نکته را فراموش نکنید؛ در حال‌حاضر ریال عمان یکی از باارزش‌ترین ارزهای دنیاست. پارسی کانادا در پایین، برای نمونه کمترین و بیشتری حقوق موارد مختلف فرصت های کار در عمان را بررسی کرده تا یک دید کلی نسبت به آن‌ها داشته باشید.

علاوه بر هزینه‌های عمومی از جمله: اخذ ویزا، ترجمه و آماده‌سازی مدرک برای مهاجرت به کشور عمان، هزینه‌های اختصاصی هم وجود دارند، که هزینه مهاجرت به عمان از طریق کار یکی از آن‌هاست. قبل از بررسی متوسط حقوق برای فرصت‌های کار در عمان در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد هزینه‌های مهاجرت به این کشور بدانید، مطلب را مطالعه کنید.

حوزه های شغلی حداقل حقوق (ریال عمان OMR) حداکثر حقوق (ریال عمان OMR)
مدیریت 440 ریال 1082 ریال
کشاورزی و صنایع غذایی 404 ریال 1024 ریال
فرهنگی-هنری 440 ریال 1173 ریال
مشاغل بانک 476 ریال 2665 ریال
صنایع خودرو 545 ریال 1308 ریال
صنایع شیمیایی 586 ریال 1318 ریال
تجارت 439 ریال 1443 ریال
ساخت و ساز و املاک 511 ریال 1583 ریال
پشتیبانی مشتری 477 ریال 1139 ریال
اقتصاد، دارایی و حسابداری 476 ریال 1633 ریال
آموزش، علوم و تحقیقات 537 ریال 1215 ریال
مهندسی برق 509 ریال 1553 ریال
کارگر معمولی 494 ریال 879 ریال
منابع انسانی 549 ریال 879 ریال
منابع انسانی 549 ریال 1685 ریال
جهانگردی و مسافرتی 353 ریال 1066 ریال
حمل و نقل و تدارکات 405 ریال 1180 ریال
مخابرات 528 ریال 1812 ریال
محیط زیست 565 ریال 1228 ریال
صنایع خدماتی 385 ریال 999 ریال

شرایط کار در عمان چگونه است؟

شرایط شغلی علاوه بر اینکه تحت تاثیر قوانین حاکم بر کشور است، به شرایط شرکت و موقعیتی که درآن قرار دارید نیز بستگی دارد. اما چیزی که در اکثر موارد موجود در لیست مشاغل مورد نیاز عمان و موقعیت‌های مختلف آن دیده می‌شود، شرایط زیر است:

  • داشتن دو سال تجربه
  • حداقل مدرک لیسانس برای مشاغلی که نیاز به تحصیلات دارند
  • داشتن گواهینامه‌های مربوط به هر سمت شغلی

وابسته به اینکه موقعیت شغلی شما چقدر حساس و پراهمیت است، ممکن است شرایط آسان‌تر یا سخت‌تر باشد. اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

ما در این مقاله، با حوزه‌های نیازمند شغل در عمان در سال 2023 آشنا شدیم و نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز عمان انداختیم. حقوق و دستمزد بعضی از مشاغل در عمان را هم بررسی کردیم و با شرایط آن‌ها آشنا شدیم.

اگر در این زمینه‌ها تخصص یا مهارتی دارید، راه شما برای ورود به عمان هموار است. عمان کشوری است که بیشتر از 45 درصد از افراد ساکنش مهاجرین هستند و در برابر آن‌ها منعطف و دوستانه‌ برخورد می‌کند. یک فرصت شغلی پیدا کنید، پیشنهاد کاری بگیرید و برای اخذ ویزا اقدام کنید.

مسلماً در این مسیر، مشکلات بسیاری بر سر راهتان قرار خواهد گرفت و سؤال‌های زیادی ذهن شما را به خودش مشغول خواهد کرد. این به منزله‌ی سخت بودن فرایند مهاجرت به عمان نیست. در صورتی بروز همچین مسائلی، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

سوالات متداول:

هرچند عمان طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا وابستگی‌اش را به نفت کم کند و به جای آن روی سایر منابع درآمدی از جمله گردشگری و صنایع دیگر سرمایه گذاری کند، اما همچنان بیش از ۶۰ درصد از درآمدهای عمان متکی به نفت و گاز است. به طور کلی وضعیت اقتصاد عمان بسیار مطلوب است. همچنین سرانه درآمد مردم آن بالاست.

با وجود مساحت و جمعیت کم، کشور عمان  از لحاظ میزان تولید ناخالص داخلی در رتبه ۷۹ دنیا قرار گرفته است. البته نسبت به وسعت و جمعیت می‌توان گفت در وضعیت خوبی به سر می‌برد و وضعیت مطلوب اقتصادی این کشور است.

بیش از ۱ میلیون نفر خارجی در کشور عمان مشغول کار، تحصیل و زندگی هستند. جالب است بنکته: مطالب این صفحه برای افزایش اطلاعات شما نوشته شده و مهاجرت به عمان، فعلا جزو خدمات مجموعۀ پارسی کانادا نیست. (در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید). ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر برای مهاجرت به عمان، اطلاعاتی ندارید، تردید دارید یا اصلاً نمی‌دانید مقصد خوبی برای مهاجرت هست یا خیر، کافی است به آمارهای زیر دقت کنید:

  • کشور عمان، جزء 10 کشور امن جهان برای سفر و زندگی در سال 2019 شناخته شده است.
  • عمان از لحاظ سرانه تولید ناخالص ملی، جزء 40 کشور اول جهان است.
  • عمان از لحاظ میانگین درآمد مردم (قدرت خرید) در بین 45 کشور نخست دنیاست.

و آمارهای عجیب و جالب دیگر که تا فردا صبح هم می‌توان به نوشتن آن ادامه داد!

مهاجرت به عمان یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهانعمانِ 100 سال پیش که کشوری بیابانی با مردم بدوی بود را به دست فراموشی بسپارید؛ اکنون عمان که به صلح و دوستی در خاورمیانه مشهور شده، یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان شده و مهاجرت به عمان، گزینه‌ای محبوب به ویژه برای ایرانیان است.

از جمعیت 6 میلیون نفری عمان، اکنون بیش از 10 هزار نفر ایرانی‌اند و همین تعداد بالا نشان از محبوبیت و مطلوبیت عمان برای مهاجرت ایرانیان است.

در مقاله پیش رو، تلاشمان این بوده که اطلاعات دست‌اول و کاربردی در مورد مهاجرت به عمان در اختیارتان قرار دهیم. از شرایط مهاجرت به عمان گرفته تا روش‌های اخذ ویزای عمان و سایر موارد مهم!

مزایای مهاجرت به عمان؛ چرا باید به عمان مهاجرت کنیم؟

شاید اگر از بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، بپرسید که چه کشورهایی مدنظرشان است، کمتر کسی کشور عمان در میان گزینه‌هایش باشد. بااین‌حال می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها اکنون به مقصدی عالی برای مهاجرت بدل شده، بلکه احتمالاً در سال‌های بعد، جزء اصلی‌ترین گزینه‌های مهاجرت هر شخصی خواهد شد. تنها چند نمونه از مزیت‌های مهاجرت به عمان را بخوانید:

  • کشور عمان اقتصاد روبه‌رو رشد و مناسبات سیاسی گسترده‌ای با جهان دارد. برای همین، نیاز به نیروی کار و شهروندانی دارد که در این مسیر مسئولیت‌ها و شغل‌های فراوان را بر عهده بگیرند.
  • جمعیت بومی عمان و نرخ زادوولد در آن کم است، پر کردن مشاغلی که در آینده گسترده‌تر هم خواهد شد، نیاز به نیروی کار دارد و عمان، چاره‌ای جز جذب نیروی انسانی از سایر کشورها ندارد!
  • رابطه بین ایران و عمان، در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد، همین روابط خوب، دلیل مناسبی برای مهاجرت ایرانیان به این کشور است.
  • میانگین دستمزد در عمان خیلی بالاست (بیش از 25 میلیون تومان در ماه به‌صورت میانگین که برای شغل‌های تخصصی، بسیار بیشتر است).
  • سرمایه‌گذاران از معافیت‌های گسترده مالیاتی برخوردار هستند
  • اقتصاد این کشور به دلیل دوری عمان از تنش‌های سیاسی، امن است و احتمال بروز بحران‌های بزرگ یا ناپایداری و بی‌ثباتی در آن خیلی کم است.

و ده‌ها دلیل دیگر که می‌تواند این لیست را بسیار بزرگ‌تر کند.

روش‌های مهاجرت به عمان؛ با کدام روش برویم؟

خوشبختانه به دلیل اینکه روابط تهران و مسقط در سال‌های گذشته یک رابطه سیاسی مبتنی بر دوستی بوده، روش‌های مهاجرت به این کشور عربی برای ایرانیان منطقی‌تر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است و سختگیری‌های زیادی در این روش‌ها به چشم نمی‌خورد.

روش‌های مهاجرت به عمان را به‌صورت تیتروار معرفی کرده‌ایم و سپس هرکدام را به‌صورت ساده و کوتاه توضیح داده‌ایم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل به عمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج به عمان
  • مهاجرت از طریق کار به عمان
  • مهاجرت افراد موفق و هنرمندان به عمان
  • مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به عمان
  • مهاجرت از طریق همراه به عمان
  • مهاجرت توریستی به عمان

هزینه مهاجرت به عمان؛ نه خیلی زیاد، نه خیلی کم!

هزینه‌های مهاجرت به عمان غالباً در هزینه‌های خلاصه می‌شود. البته این هزینه‌ها، هزینه‌های ثابت است. ممکن است با توجه به شرایط هر فرد هزینه‌های مهاجرت به عمان متغیر باشد. لذا ما به اصلی‌ترین فاکتورهای هزینه‌ای مهاجرت به عمان می‌پردازیم. اطلاعات بیشتر درباره هزینه مهاجرت به عمان را در مطلب زیر مطالعه کنید:

هزینه ویزاهای مختلف این کشور مطابق جدول زیر است:

ردیف نوع هزینه میزان هزینه
1 ویزای توریستی 20 ریال عمان
2 ویزای کاری
3 ویزای پیوست خانوادگی
4 ویزای دانشجویی
5 ویزای مخصوص هنرمندان
6 ویزای مخصوص دانشمندان و نیروهای متخصص
7 ویزای ورود از طریق دریا
8 ویزای سرمایه گذاری در صورت تایید هزینه ای اخذ نمی شود
9 ویزای اضطراری 30 ریال عمان
10 ویزای ساکنین شورای همکاری های خلیج فارس GCC 5 ریال عمان

در خصوص هم باید بگوییم مقدار دقیق این هزینه‌ها به فاکتورهای زیادی وابسته است. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

اگر سؤال یا ابهامی درباره مهاجرت به عمان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات یا قسمت چت بنویسید تا کارشناسان آموزش دیده ما، راهنمایی‌تان کنند. همچنین می‌توانید را پر کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

سخن پایانی

مهاجرت به عمان، با توجه به مطالبی که در این نوشته خواندیم، یکی از بهترین مقاصد برای ایرانیان است. با مهاجرت به عمان در یک کشور امن و بی‌حاشیه، زندگی خواهید کرد. در عمان خبری از مالیات بر درآمد شخصی نیست و با توجه به جمعیت کم این کشور، فرصت استخدام در مشاغل متنوع و پردرآمدی را خواهید داشت.

سوالات متداول

دلایل بسیاری می‌تواند عمان را به کشوری ایدئال برای مهاجرت تبدیل کند. اقتصاد قدرتمند، نیاز به نیروی کار متخصص، درآمد سرانه بالا، توسعه‌یافتگی و معافیت‌های مالیاتی گسترده، از جمله این موارد است.

عمان به دلیل نیاز به نیروی کار و متخصص، روش‌های متنوعی برای جذب مهاجرین به این کشور، طراحی کرده است. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت به کشور عمان و اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کنیم.

شاید بسیاری از مؤسسات برای تبلیغات و جذب مشتری، به‌دروغ می‌گویند هزینه‌های زندگی در عمان کم است. درحالی‌که این‌طور نیست. هزینه‌های زندگی در عمان بالاست. بااین‌حال چرا عمان جای خوبی برای زندگی است؟ چون درآمدهای شما نیز در این کشور از خیلی از کشورهای دیگر بالاتر است. درآمد بالا، علاوه بر پوشش هزینه‌ها، به شما اجازه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مناسب نیز می‌دهد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا