برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین روش مهاجرت به دومینیکا، هزینه‌ها و شرایط

راه ها و روش های مهاجرت به دومینیکا

دومینیکا از جمله کشورهایی است که افراد بسیاری به آن اقدام می کنند. کسانی که متقاضی گرفتن ویزا، اقامت دائم و مهاجرت به دومینیکا می توانند از چهار طریق کار یا تخصص، کار آفرینی، تحصیل یا ازدواج اقدام به مهاجرت به دومینیکا نمایند. در مجموع اگر شما هم علاقه مند به زندگی در این کشور هستید می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

[aparat id=’Sodp9′]

امنیت دومینیکا به دلایل بسیاری امروزه افراد به کشورهایی که می توانند در آن ها شرایط زندگی بهتری از بابت تحصیل، کار، اقتصادی، رفاهی و غیره داشته باشند، سفر و مهاجرت می کنند. جزیره دومینیکا نیز مرزهای خود را برای مهاجرت افراد برای زمانی کوتاه مدت یا بلند مدت باز نگاه داشته و افراد بسیاری را به خود جذب می کند. دومینیکا را می توان تنها کشوری دانست که به راحتی و به سرعت به افراد متقاضی و واجد شرایط پاسپورت و در نهایت حق شهروندی می دهد. چگونه این کشور به این سرعت به افراد حق اقامت دائم را می دهد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 دلایل مهاجرت به دومینیکا

دومینیکا در واقع جزیره و کشوری در دریای کارائیت و شرق قاره آمریکاست که پایتخت آن روسو نام دارد. پس از سال 1978 که این کشور توانست استقلال خود را به دست آورد، در زمینه های کشاورزی، جهانگردی و مالیات بسیار پیشرفت کرده و امروزه شرایط زندگی در آن بسیار مناسب است. زبان رسمی مردن آن انگلیسی و فرانسه بوده و هر چند بیشتر مردم آن سیاه پوست هستند اما سفید پوستان نیز در این کشور بسیارند. کسانی که برای مهاجرت به دومینیکا اقدام می کنند و می توانند اقامت این کشور را بگیرند، امتیاز و اجازه سفر به 119 کشور دنیا را بدون ویزا کسب می کنند. چرا که دومینیکا عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع و از اعضای سازمان ملل است. همچنین اگر کشوری هم جزو کشورهای مشترک منافع نباشد، به سرعت و به راحتی می توانید ویزای آن را دریافت نمایید. از کشورهایی که برای سفر به آن ها نیاز به ویزا ندارید می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلستان و مراکز تجاری هنگ کنگ اشاره کرد. از دیگر مزایایی که مهاجرت به دومینیکا و گرفتن اقامت دائم در این کشور، پایین بودن و مقرون به صرفه هزینه های زندگی و تحصیل در آن است.

دیگر مزایای مهاجرت به دومینیکا

کشور دومینیکا به تابعیت فعلی یا قبلی کسانی که برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند، توجه نمی کند. در نتیجه از هر کشوری که باشید می توانید برای مهاجرت به ومینیکا اقدام کنید و مطمئن باشید که پرونده مهاجرت شما بررسی می شود. حتی افراد بسیاری را در این کشور پیدا خواهید کرد که تابعیت دوگانه دارند و هیچ گونه محدودیتی ندارند. با دریافت پاسپورت دومینیکا در حقیقت از تمام مزایا و امکانات دولتی بهره مند شده و همانند دیگر شهروندان دومینیکا تلقی خواهید شد. اگر شما برای مهاجرت به دومینیکا و گرفتن تابعیت کامل و پاسپورت دومینیکایی اقدام نمایید، در مدت زمان 4 تا 6 ماه مدارک شما بررسی می شود. پس از اعطای پاسپورت دومینیکا به شما، این پاسپورت اعتبار چند ساله داشته و قابل تمدید نیز هست. کسانی که پاسپورت دومینیکا و اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند به راحتی و بدون ویزا برای ادامه تحصیب یا اقامت در کشورهای اروپایی و انگلستان درخواست دهند.

اقامت دائم در دومینیکا

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ابتدا باید به سازمان مهاجرت دومینیکا یا سفارت این کشور مراجعه نموده، فرم درخواست مهاجرت و اقامت موقت را دریافت کنند. پس از پر کردن فرم درخواست تنها یک سال زمان دارید تا آن را به سازمان مهاجرت دومینیکا بدهید. پس از ارائه تمام مدارک و پر کردن تمام گزینه های درون این فرم، کشور دومینیکا مدارک را بررسی می نماید که آیا آن شخص می تواند پاسپورت و اقامت دومینیکا را دریافت نماید یا خیر. پس از تایید دولت به شخص متقاضی کارت اقامت موقت یا کارت اقامت یک ساله داده می شود. پی از تمام شدن یک سال، می توان این کارت را تمدید نمود. اگر بیش از 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید، به شما کارت اقامت دائم دومینیکا داده می شود. در نتیجه در ابتدا باید فرم اقامت دائم را دریافت کنید.

منبع: state.gov

شرایط اقامت دائم در دومینیکا

همانطور که قبلا گفته شد، کسانی که بیش از 5 سال در دومینیکا اقامت داشته باشند می توانند اقامت دائم را دریافت نمایند. افرادی که برای ویزای این کشور را درخواست داده و می گیرند، دو ماه زمان دارند تا خود را به این کشور برسانند. پس از ورود به جزیره دومینیکا باید برای کارهای قانونی از قبیل ثبت اثر انگشت، چک کردن پاسپورت و بررسی امضا و مدارک دیگر به اداره مهاجرت بروید. برای انجام کارهای گفته شده تنها یک ماه زمان دارید. به جز این می توانید از طریق ازدواج، درخواست کار، تحصیل یا کار آفرینی نیز به این کشور مهاجرت نمایید.

مهاجرت به دومینیکا از طریق کار یا تخصص

به دلیل پیشرفت بالای کشور دومینیکا از نظر اقتصادی و باز بودن امکان سرمایه گذاری، این کشور موقعیت خوبی را برای افراد خارجی به وجود آورده است. در نتیجه کسانی که واجد شرایط لازم از طریق کار یا تخصص باشند می توانند از هر نقطه از جهان برای ورود به این کشور اقدام نمایند. با این روش دومینیکا تلاش می کند تا اقتصاد کشور خود را بالا ببرد، همچنان که به اشخاص ماهر اجازه اقامت در کشور نیز داده می شود. با این حال یک سری شرایط لازم دارد. در این روش افراد باید بتوانند از یک کارفرما یا شرکت دومینیکایی قرارداد کاری دریافت کند. آن شرکت یا کارفرما باید درخواست شغل مورد نظرشان را ارائه دهند و پس از آن شما فرم درخواست را پر نمایید.

اگر شما درخواست کاری برای زمانی بیش از 6 ماه داشته باشید، اجازه اقامت و کار در دومینیکا را دریافت خواهید نمود. ابتدا به شما اقمت موقت یک ساله برای مهاجرت به دومینیکا داده می شود و پس از یک سال به راحتی می توانید این اجازه را تمدید نمایید. در دومینیکا سازمان هایی جود دارند که کارشان بررسی پرونده اشخاص و در نهایت پیدا کردن کار برای آن افراد است. بعد از بررسی های لازم به فرد متقاضی اجازه کار داده می شود. اگر از این طریق می خواهید به دومینیکا مهاجرت کنید، فرم درخواست کار در شرکت مورد نظر را پر نموده و در نهایت با آن ویزای دومینیکا را دریافت نمایید.

شرایط مورد نیاز برای دریافت اجازه کار

مهاجرت از طریق ازدواج به دومینیکا

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا، مهاجرت از طریق ازدواج است که می توان گفت روشی آسان محسوب می شود. چرا که زمانی که با فردی که شهروند دومینیکا است، ازدواج می کنید، می توانید شهروند دومینیکا باشید. با این حال باید شرایط و معیارهای قانونی برای شهروند شدن دومینیکا را داشته باشید. یکی از این شرایط شرایط سنی است. بدین معنی که فردی که ازدواج می کند باید سنی بالای 15 سال داشته باشد. همچنین این فرد باید با اختیار و میل خود اقدام به ازدواج با فرد دیگر نماید. در حقیقت باید ازدواج شما کاملا قانونی باشد تا بتوانید برای مهاجرت به دومینیکا اقدام نمایید.

چه مدارکی برای مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج لازم است؟

تمام مدارکی را که گفته شد برای هر دو طرف زوجه و زوجین باید فراهم باشد تا بتوانید برای ازدواج در دومینکا اقدام نمایید. باید اصل مدارک و کپی پاسپورت، سند ازدواج، دو نفر شاهد و باقی مدارک آماده باشد. همچنین باید به سایت رسمی کشور دومینیکا رفته و برای مهاجرت از طریق ازدواج فرم مربوطه را تکمیل کنید. برای گرفتن اقامت از این طریق ازدواج در دومینکا باید مدارک گفته شده را در این سایت مطالعه نمایید. اگر پیشنهاد ازدواج از یک شهروند دومینیکایی داشته باشید و مخصوصا اگر آن فرد مرد باشد، به راحتی می توانید پاسپورت دومینیکا را بگیرید.

خرید ملک و مهاجرت به دومینیکا

بسیاری از افراد از طریق خرید ملک می توانند برای مهاجرت به دومینیکا اقدام نمایند. با خرید ملک در دومینیکا همان ابتدا نه تنها صاحب خانه شوید بلکه به راحتی برای مهاجرت اقدام نمایید. در حقیقت شما با سرمایه گذاری و خرید خانه می توانید برای پاسپورت دومینکایی درخواست دهید. مبلغ و سرمایه ای که برای این کار نیاز دارید، هزینه ای به مبلغ 200 هزار دلار بوده و برای دریافت اقامت و پاسپورت دائم باید حداقل 3 سال آن خانه را در اختیار داشته باشید. اگر برای مدت 5 سال صاحب آن خانه باشید در نهایت می توانید برای اخذ کارت شهروندی دومینیکا اقدام نمایید. از خوبی های این کار این است که پس از گذشت این 5 سال می توانید خانه را به افراد دیگری بفروشید و سرمایه خود را بازگردانید. کشور دومینیکا مناظر و چشم اندازهای فوق العاده ای دارد که برای خرید خانه می توانید در آن مناطق اقدام نمایید

منبع : rialnet.org

دکمه بازگشت به بالا