رویدادها

کلاهبرداری دکتر ژنتیک و مدرس آموزشگاه کنکور از داوطلبان رشته پزشکی

رئیس پلیس تهران بزرگ از انهدام گروه کلاهبرداری که برای جعل نامزدهای پزشکی وب سایت دانشگاهی جعلی طراحی کرده بودند ، خبر داد.

به گزارش اخبار ما، سردار علیرضا لطفی در آستانه دستگیری این افراد در جمع خبرنگاران گفت: هشتم شهریورماه مردی 55 ساله با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که دارای فرزندی بوده و پیشتر با مرد جوانی آشنا شده است. او امسال مدرک پزشکی را برای پسرش در یک دانشگاه ملی دریافت کرد. به همین منظور قراردادی بین مالباخته و متهم منعقد شد و مبلغ 540 میلیون تومان به متهمان پرداخت شد و پس از تایید نهایی قبولی در سایت دانشگاه، قرار شد 200 میلیون تومان دیگر پرداخت شود. به همین منظور یک روز پس از اعلام نتیجه، چک 200 میلیون تومانی به متهم داده شد.

وی با اشاره به اظهارات شاکی ادامه داد: مدتی بعد متهم با ارسال لینکی به سایت یکی از دانشگاه های کشور در رشته پزشکی اعلام کرد که نام فرزند گمشده جزو پذیرفته شدگان پزشکی است. و از 200 میلیون تومان بعدی انتقاد کرد. اما وقتی فرزند این کودک برای ثبت نام به دانشگاه رفت، متوجه شد که سایت جعلی بوده و این فرد اصلا در دانشگاه پذیرفته نشده است.

لطفی با بیان اینکه احتمال تکرار جرایم مشابه وجود دارد، گفت: در این راستا بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و طی اقدامات انجام شده 16 نفر دیگر نیز کلاهبرداری کردند. به همین ترتیب برداشته شد، شناسایی شد. از این تعداد ، نه نفر به پلیس فتا ، شش نفر به پلیس آگاهی و یک نفر در شهر دیگری شکایت کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای دستگیری این افراد گفت: پلیس با جمع آوری اظهارات متهمان ردپایی پیدا کرد و در نهایت متوجه شد که سه نفر از افراد تحصیلکرده این باند را ایجاد کرده اند. آنها را با جعل سایت های دانشگاه های مشهور و ذکر نام مظنونین به عنوان پذیرفته شده فریب داد.

وی گفت: با هماهنگی مقامات قضایی این افراد در یک اقدام پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. اگرچه این افراد در ابتدا تمایلی به اعتراف به جرم خود نداشتند، اما بعداً با شواهدی مواجه شدند و به گناه خود اعتراف کردند.

لطفی ادامه داد: سرکرده این باند در اعترافات خود گفت که به همراه دو تن از دوستانش تصمیم به کلاهبرداری گرفته و از طریق مدرسه معدن که یکی از اعضای باند در آن کار می کرد، اقدام به شناسایی دانش آموزان ثروتمندی کردند که به دنبال پذیرش در تعدادی بودند. بیلی مثل دارو هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این افراد با ارائه پذیرش تضمینی در یک دانشگاه معتبر و منطقه مورد نظر مالباختگان را فریب داده اند.

وی ادامه داد: متهم با همکاری یکی دیگر از اعضای باند که یک هکر حرفه ای است، اقدام به ایجاد سایت جعلی دانشگاه مورد نظر کرده و با انتشار اسامی داوطلبان در سایت مذکور، از خانواده پول دریافت کرده است.

لطفی در پایان گفت: انجم با اعتراف دستگیرشدگان، اظهارات شکات و شواهد موجود، اقدامات برای متهم و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر اعضای احتمالی مفقودی باند توسط کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی پایتخت آغاز شد. پلیس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا