اقتصادی

سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

بر اساس تحلیل اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، طی هفته گذشته با وجود پیش بینی ها مبنی بر افزایش اونس جهانی طلا ، اما هر اونس طلا کاهش یافت. در همین حال ، تحولات سیاسی در کشور همسایه بر نوسانات نرخ ارز در داخل کشور تأثیر گذاشته و باعث ادامه روند صعودی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی شده است.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با اخبار ما ، گفت: هفته گذشته شاهد تغییرات زیادی در قیمت های داخلی نبودیم ، اما در زمینه تحرکات و نوسانات جهانی ، هر اونس طلا 29 دلار کاهش یافت ؛ وی گفت: بازارهای جهانی در هفته گذشته به 1829 دلار در هر اونس ختم شد ، اما امیدوار است قیمت جهانی اونس در روز افتتاحیه هفته (دوشنبه) افزایش یابد. نگرانی هایی مانند نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی به دلیل شیوع فزاینده ویروس کرونا دلتا و تاثیر آن بر بازار کار ، نگرانی در مورد آماری که توسط NHD (سازمان درآمد غیر کشاورزی) منتشر می شود ، و نگرانی در مورد افزایش بیکاری در ایالات متحده ، پیش بینی ها برای بازارهای جهانی مبنی بر افزایش قیمت طلا به 1850 دلار در هر اونس افزایش یافت ، که طلا به آن نرسید.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: “اما با انتشار شاخص مثبت بیکاری ایالات متحده ، با کاهش ارزش سهام ایالات متحده و سرمایه گذاری در زمینه طلا ، سرمایه گذاری امیدوارکننده ای در این زمینه انجام شد.” بنابراین این کاهش ارزش قیمت سهام باعث شد که هر گرم طلا کاهش یابد. در عین حال ، تصمیمات پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) با پیش بینی افزایش اونس جهانی طلا مطابقت نداشت. به طور کلی ، حتی اگر اقتصاد جهانی بهبود یابد زیرا طلا بهترین مکان برای سرمایه گذاری است ، چشم انداز قیمت جهانی هر اونس طلا مثبت خواهد بود.

وی افزود: همانطور که گفته شد ، پیش بینی ها برای افزایش قیمت جهانی طلا دقیق نبوده است ، تا این لحظه اونس جهانی طلا به 1800 دلار رسیده است که 29 دلار کاهش یافته است. این هفته شاهد تغییراتی در مسائل اقتصادی ، تصمیمات کلان اقتصادی و مسائل سیاسی در ایالات متحده ، اروپا و همچنین ایران به دلیل پیامدهای تحولات سیاسی در کشورهای همسایه.

اکبری پور با بیان اینکه تغییرات و توسعه هر کشور بر اقتصاد کشورهای همسایه بسیار م willثر خواهد بود ، گفت: بنابراین با توجه به تحولات سیاسی در افغانستان ، اقتصاد ایران تحت تأثیر این تحولات و تغییرات در کشور همسایه قرار گرفت که باعث نوسانات و تغییر مسیر قیمت ها در بازار داخلی افزایش یافته است.

قیمت سکه 100 هزار تومان و طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام آخرین قیمت معاملات (روز پنجشنبه) در بازار داخلی سکه و طلا و تغییرات آنها از ابتدای هفته ، گفت: به 12 میلیون و 100 هزار تومان 50 هزار تومان رسید ، در در پایان هفته 11 میلیون و 650 هزار تومان تعیین شد. این در حالی است که در پایان هفته هر سکه حبابی بین 530 تا 550 هزار تومان داشت.

وی افزود: در معاملات آخر هفته گذشته ، هر نیم سکه دارای قیمت شش میلیون و 170 هزار تومان ، ربع سکه سه میلیون و 700 هزار تومان و یک گرم سکه دو میلیون و 300 هزار تومان ، که همه در مقایسه با قیمت در ابتدای هفته ، بدون آنها تغییر کرده و ثابت بودند.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه جواهرات تهران نیز گفت: هفته گذشته هر اونس طلای 17 عیار با 60 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 100 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش حدود 12 هزار تومانی به یک میلیون و 177 هزار تومان رسید. آخرین نرخ اونس جهانی همانطور که گفته شد 1800 دلار است.

در پایان ، اکبری پور در مورد وضعیت تقاضای بازار و حجم معاملات گفت: بر اساس روزهای محرم و صفر ماه ، مانند روال قبلی سالهای گذشته ، حتی در شرایط ایده آل (دور از تاج یا مسائل سیاسی و اقتصادی) سکه های رکود بازار و طلا در این دو ماه وجود داشت. بنابراین هنوز رکود در بازار وجود دارد و حد بالای معاملات نسبت به ماه های گذشته کمتر بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا